مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین گفت: دستگاه تعلیم و تربیت برای اجرایی کردن سند تحول بنیادین به کمک و مشارکت همه دستگاه‌ها نیاز دارد.

 برای اجرایی کردن سند تحول بنیادین به کمک همه دستگاه ها نیازمندیم

رضا مددی که در اجلاس رؤسای ادارات آموزش و پرورش استان خراسان رضوی سخن می‌گفت، افزود: درک مشترک و همگرایی جهت اجرای سند تحول بنیادین بسیار مهم است، اما درک تعلیم و تربیت رسمی کشور امری مهم‌تر است.

وی یادآور شد: با وجود سند تحول بنیادین، مسیر راه آموزش و پرورش کشور مشخص است و این راه در نهایت به تحول اساسی در این بخش منجر می‌شود.

 مددی تصریح کرد: مبانی نظری سند تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی کشورمان مشتمل بر فلسفه تربیت در جمهوری اسلامی ایران، فلسفه تربیت رسمی و عمومی و رهنامه نظام تربیت رسمی و عمومی در جمهوری اسلامی ایران است و فراتر از این موارد امروز سند تحول بنیادین نقشه راه تعلیم و تربیت کل کشور است.

وی ادامه داد: نخستین پیام سند تحول بنیادین، چرایی فلسفه تربیت جامعه است و با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب نظام فکری ما باید متوجه تعلیم و تربیت بومی ایرانی اسلامی باشد. وی اظهار کرد: تربیت رابطه تنگاتنگی با مقوله فرهنگ و جهان بینی آن جامعه دارد و جهان‌بینی ما الهی و توحیدی است و تربیت ما نیز در همین راستاست.

مددی افزود: دولت موظف است سند تحول بنیادین را اجرایی کند و با تغییر دولت‌ها جهت‌گیری و اهداف کلی و اصلی آموزش و پرورش نباید تغییر کند و باید ثابت بماند و در این میان سند تحول بنیادین حکم چتری را دارد که دولت‌ها را در گذراندن روند تغییرات در آموزش و پرورش راهبری می‌کند.

رضا صابری تولایی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان نیزدر این جلسه گفت: مجموعه اقدام‌ها، برنامه‌ریزی‌ها، تمهید مقدمات برای شروع یک سال تحصیلی خوب و استمرار آن جهت کسب نتیجه مطلوب مفهوم «طرح مهر» است که همه ساله در ابتدای سال تحصیلی اجرا می شود. وی افزود: بحث طرح مهر نماد مدیریت در آموزش و پرورش است.

صابری تولایی تصریح کرد: آموزش و پرورش خراسان رضوی در سال تحصیلی ۹۹-۹۸، نزدیک به ۴ درصد رشد دانش آموزی و همچنین بیش از ۲ درصد رشد کلاس را خواهد داشت.

وی عنوان کرد: تا آغاز سال تحصیلی ۹۸، تحویل یک هزار کلاس درس، تخریب و بازسازی مدارس خشتی و گلی و تعویض و ارتقای سیستم گرمایشی یک هزار و ۲۰۰ کلاس درس از جمله اقدام‌های آموزش و پرورش استان در حوزه فضا، مکان و تجهیزات خواهد بود.

در ادامه جلسه ایرج سعادتمند، سرپرست معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در سال تحصیلی ۹۹-۹۸، نزدیک ۱۶ هزار و ۶۰۰ نفر نیروی انسانی کمبود خواهیم داشت که با برنامه‌ریزی و سیاست‌های گوناگون سعی خواهیم داشت این کمبود را جبران نماییم و امید می‌رود با اتخاذ تدابیر لازم و به موقع در ابتدای سال تحصیلی هیچ کلاس درسی بدون معلم نداشته باشیم.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.