قزوین_مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: تا امروز هیچ کمبود دارویی را در استان شاهد نبودیم و داروی موردنیاز بیماران خاص تامین شده است که البته ممکن است در برخی از گروه ها برای دسترسی تمامی افراد نیازمند، جیره بندی دارویی صورت گرفته باشد.

هیچ کمبودی در دارو نداریم

حسن آصفی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به وضعیت تهیه اقلام دارویی استان قزوین اظهار داشت: تا امروز هیچ کمبود دارویی را در استان شاهد نبودیم و داروی موردنیاز بیماران خاص تامین شده است که البته ممکن است در برخی از گروه ها برای دسترسی تمامی افراد نیازمند، جیره بندی دارویی صورت گرفته باشد.

 وی افزود: در حال حاضر، داروخانه جمعیت هلال احمر استان قزوین به لحاظ تامین داروی مورد نیاز بیماران وضعیت مناسبی را به خود اختصاص می دهد و تلاش شده است داروهای ضروری و موردنیاز به صورت نقدی خریداری شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین اضافه کرد: باتوجه به مبادله دارویی بین جمعیت هلال احمر استان و سایر استان ها، سرویس دهی به استان های همجوار صورت می گیرد و داروی موردنیاز آنها تامین می شود.

آصفی یادآور شد: بیشترین فروش داروها مربوط به بیماری های خاص همچون سرطان بوده است.

وی با اشاره به آثار تحریم در تعرفه دارویی اضافه کرد: اثرگذاری تحریم ها بر قیمت داروها به گونه ای نبوده که بیماران مورد اذیت قرار بگیرند و داروی مورد نیازآنها تامین شده است و مشکل دارو در استان نداشته ایم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین یادآور شد: سازمان تامین اجتماعی، اداره کل بیمه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی بیشترین بدهی را به جمعیت هلال احمر دارند و با پیگیری های انجام شده مقرر شد تا مقداری از این مطالبات را برای خرید دارو دریافت کنیم تا داروخانه هلال احمر قزوین به لحاظ دارو از آیتم های مناسبی برخوردار باشد.

آصفی تصریح کرد: بیشترین همکاری ما با اداره کل بنیادشهید به ویژه در حوزه تامین دارو برای جانبازان بوده و براساس تفاهم نامه صورت گرفته بین جمعیت هلال احمر با بنیاد شهید، داروی جانبازان تامین شده است.

وی تصریح کرد: با بنیاد شهید و موسساتی که برای بیماری های خاص فعالیت دارد، تفاهم نامه منعقد کردیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.