دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: به گفته خود ائمه بزرگوار از جمله حضرت ولی‌عصر(عج)، در زمان غیبت ولی‌فقیه را نائب امام زمان (عج) می‌دانیم که این یعنی خدا حجت را حتی در زمان غیبت بر انسان تمام کرده و او نباید از نظام سکولاری که قید و بندی برای آدم در نظر نمی‌گیرند، اطاعت کند.

خداوند حجت را بر انسان‌ها تمام کرده است/ ولی‌فقیه، نائب حجت خدا در زمان غیبت

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله کاظم صدیقی در جمع شرکت‌کنندگان در دوره آموزشی مبانی اندیشه اسلامی «طرح ولایت» در دانشگاه فردوسی اظهار داشت: ما مخلوق خدا هستیم و باید طبق دستورات او رفتار کنیم، چرا که صلاح ما را بهتر از هرکس دیگری می‌داند و ملک باید در اختیار مالک خود باشد.

وی ادامه داد: انسان مانند ماشین نیست که بعد از فروش از دسترس مالک خارج شده و دارای مالک دیگری بشود و آن‌هایی که راه بی‌بندوباری و رهایی را در زندگی پیش می‌گیرند، سرنوشتی جز تباهی نخواند داشت.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اضافه کرد: اگر انسان خدا را بر اعمال خود ناظر ببیند، دیگر سمت وسوسه نمی‌شود و به سوی گناه نمی‌رود و راه نفوذ شیطان و نفس اماره بر او محدود و نیز در سایه مخلوق خدا بودن می‌تواند مایه عزت توحید شده و راه دستیابی به تمام خوبی‌ها برای او هموار می‌شود.

صدیقی افزود: خدا بر تمام جوارح و جوانح ما نفوذ دارد و انسان هیچ یک از اعمال و نیت‌های خود را نمی‌تواند از خدا پنهان کند که این  مراقبت بیشتر نسبت به اعمال و حتی افکاری که در ذهن خود داریم، نشان می‌دهد.

وی به سفارش ائمه نسبت به نماز اشاره و بیان کرد: نماز برای ما حکم ورود به بهشت را دارد و یکی از مصداق‌های این فریضه، نماز جعفر طیار است که بزرگان دین بسیار به آن تأکید کرده‌اند که اگر آن را در اماکن مقدس به جا آوریم، ثواب آن دو برابر می‌شود.

امام جمعه موقت تهران در ادامه یادآور شد: باعث بدبختی‌ها و سختی‌هایی که انسان دچار می‌شود، خود اوست؛ اما خدا همیشه از اعمال بد که ضرر نهایی را به خود انسان می‌رساند، می‌گذرد و بنده خود را برای رسیدن به سعادت حقیقی حمایت می‌کند.

صدیقی تأکید کرد: تمام اعمال انسان در این دنیا مانند بذری است که آن را در آخرت برداشت می‌کند و می‌تواند وسیله سقوط یا عاقبت‌ بخیری خود را فراهم کند.

وی درباره ثواب زیارت حرم امام رضا (ع) گفت: ثوابی که هر انسانی از زیارت حرم مطهر رضوی می‌برد، مانند این است که بهشت را زیارت کرده باشد و ثواب این عمل برای ذخیره آخرت در پرونده اعمال ثبت می‌شود.

آیت الله صدیقی تصریح کرد: یکی از سخت‌ترین میدان‌هایی که انسان در آن جدال می‌کند، کنترل زبان است و یک گناه توسط زبان می‌تواند ثواب تمام اعمال نیک بشر را از بین ببرد و در مقابل، زبانی که به ذکر خدا عادت کرده باشد، مرتکب گناه نمی‌شود.

وی تشریح کرد: در گفت‌وگوهایی که با آیت‌الله بهجت داشتم، ایشان در حالت مکاشفه حضرت عیسی(ع) و حضرت مریم (س) را در حال زیارت حرم امام رضا(ع) دیده بودند که این یعنی حرم ائمه اطهار (ع)، کعبه دل انبیاست.

دبیر ستاد امر به معروف کشور در خصوص وضعیت جامعه اسلامی در زمان غیبت حجت خدا(ع) نیز یادآور شد: به گفته خود ائمه بزرگوار از جمله حضرت ولی‌عصر(عج)، در زمان غیبت ولی‌فقیه را نائب امام زمان (عج)   می‌دانیم که این یعنی خدا حجت را حتی در زمان غیبت بر انسان تمام کرده و او نباید از نظام سکولاری که قید و بندی برای آدم در نظر نمی‌گیرند، اطاعت کند.

صدیقی اضافه کرد: درک ائمه فقط به زیارت قبور مطهر آن‌ها محدود نمی‌شود و ما در درجه اول باید ارزش معنوی وجود آن‌ها را درک کنیم تا لذت زیارت هم برای ما دو چندان شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.