سالن سینما و تئاتر آموزش و پرورش خراسان رضوی حدود ۲۰ سال پیش در منطقه کم برخوردار مشهد توسط مهندس مشکی بنا شد و در آستانه افتتاح، مهندس مشکی بر اثر تصادف درگذشت.

بهره‌برداری ازنخستین سینمای کودک و نوجوان در مشهد

در چهلمین روز فوت مهندس مشکی این سالن با نام سینما تئاتر مهندس مشکی به بهره‌برداری رسید. این سینما با ظرفیت حدود ۷۰۰ صندلی با تجهیز امکانات نمایش فیلم‌های سینمایی و آپارات‌های حرفه‌ای در زمان افتتاح، توانست اوقات فراغت دانش‌آموزان را پوشش دهد و با برگزاری جشنواره فیلم دفاع مقدس، میزبان هنرمندان سینما از جمله عزت‌الله انتظامی، آزیتا حاجیان و بسیاری از دست‌اندرکاران سینمای دفاع مقدس از جمله مرحوم رسول ملاقلی پور باشد.

اکنون پس از سال‌ها بهره‌برداری از این سالن برای برگزاری همایش و اجتماعات فرهنگی و هنری، به همت آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد بهسازی، به‌روزرسانی تجهیزات استاندارد و نمایش فیلم در دستورکار قرار گرفته است تا سینما مشکی به جایگاه اصلی‌اش در رابطه با فیلم و نمایش بازگردد.

در حاشیه بازدید رئیس امور سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کارشناس مسئولان این حوزه و آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد که با حضور مدیر آموزش و پرورش و معاونان توسعه مدیریت و پشتیبانی، پرورشی و تربیت بدنی و مسئولان انجمن اولیا و مربیان ناحیه یک آموزش و پرورش مشهد برای بهره‌گیری از امکانات سینما تئاتر مشکی برگزار شد با سیدرضا خاتم‌پور، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد و سیدحجت طباطبایی، رئیس امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به گفت‌وگو نشستیم.

مدیر آموزش و پرورش در این رابطه گفت: سالن سینما تئاتر مشکی قابلیت بسیار ممتازی برای تحت پوشش قرار دادن جمعیت میلیونی منطقه و حاشیه شهر مشهد را دارد و علاوه بر این، مکان بسیار مناسبی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان دیگر مناطق نظیر تبادکان است که بیشترین دانش‌آموزان مشهد را به خود اختصاص داده و نیازمند توجه ویژه‌ای به پرورش و رشد استعدادهای فرهنگی و هنری هستند. خاتم‌پور با بیان اینکه ردیف بودجه‌ای برای بازسازی سالن سینما مشکی اختصاص یافته است، همیاری از متولیان امور تسهیل در به‌روزرسانی تجهیزات سینمایی را خواستار شد و افزود: سینما مشکی در زمان بهره‌برداری با بهترین امکانات صوتی و نصب دو دستگاه آپارات حرفه‌ای ۳۵ میلیمتری از بهترین کیفیت مطلوب صدا و تصویر برای نمایش برخوردار بوده که با تغییر امکانات نمایشی از آپارات به امکانات دیجیتال و کمبود فیلم‌های سینمایی ۳۵ میلیمتری عملاً امکان استفاده از تجهیزات قبلی میسر نیست و باید امکانات نمایشی صوتی و تصویری به صورت استاندارد روز ارتقا یابد و این نیازمند مشارکت متولیان امور سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی است تا بتوانیم در این زمینه گره‌گشای نمایش فیلم‌های سینمایی در سالن سینما مشکی که به همین منظور تأسیس شده، باشیم.

مسئول امور سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی نیز در گفت‌وگو با قدس گفت: با توجه به موقعیت بسیار ارزشمندی که سالن سینما مشکی با ظرفیت کاملاً مناسب برای استفاده مردم و دانش‌آموزان دارد، پیشنهاد می‌کنیم این سینما با توجه به جمعیت بالای دانش‌آموزی مشهد به عنوان سینمای کودک و نوجوان نام‌گذاری شود تا علاوه بر اینکه آموزش و پرورش مأموریت پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان را به انجام می‌رساند، بتواند با نمایش فیلم‌های سینمایی روز همزمان با دیگر مجتمع‌های سینمایی مشهد، به عنوان مرکز فرهنگی مردم عادی نیز فراهم سازد.

طباطبایی با اعلام اینکه تجهیز سینماهای در دست آماده سازی در مشهد را در دستورکار قرار داده‌ایم، افزود: در صورت موافقت با پیشنهاد امور سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اختصاص سالن سینمای مشکی به سینمای کودک و نوجوان، تجهیز سینما مشکی را به پیشرفته‌ترین سیستم‌های نمایش فیلم دیجیتال و صدای دالبی منطبق با استانداردهای جهانی با کیفیت یکسان صدا و تصویر در اولویت برنامه‌های امور سینمایی استان قرار خواهیم داد. وی در پایان گفت: با قابلیت خوبی که سالن سینما مشکی از نظر مکان و ظرفیت بالا دارد، اولویت تجهیز سینما مشکی را برای بهره‌برداری مدنظر قرار خواهیم داد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.