مدیر کشت و صنعت مزرعه نمونه آستان قدس رضوی از ارسال حدود ۹۷ هزار کیلوگرم گوشت قطعه شده به مهمان‌سرای حضرت رضا(ع) توسط این مجموعه طی ۳ ماه نخست سال ۱۳۹۸ خبر داد.

ارسال ۹۷۰۰۰ کیلوگرم گوشت قطعه شده به میهمان‌سرای حضرت رضا(ع)

به گزارش قدس آنلاین، علی اورعی زارع کرد: از این رقم ۱۵ هزار کیلوگرم گوشت خورشتی در قالب ۹۹۷ کارتن، ۱۵ هزار و ۳۵۲ کیلوگرم گوشت قیمه‌ای در هزار و ۲۲ کارتن، ۳۸ هزار و ۶۸۹ کیلو گرم چلو گوشتی در ۲ هزار و ۴۶۶ کارتن و ۱۰ هزار و ۳۹۲ کیلو گرم گوشت قورمه‌سبزی در ۷۱۲ کارتن و همچنین بیش از ۱۸ هزار کیلوگرم گوشت کبابی بوده است.
وی ادامه داد: گوشت‌های قطعه‌بندی شده در کارتن‌هایی به ابعاد ۱۰ در ۳۷ در ۵۶ سانتی‌متر مکعب و نایلون‌های ۶۵ در ۹۵ سانتی‌متر که بهداشتی و مورد تأیید دامپزشکی است، بسته‌بندی و ارسال می‌شود.
مدیر کشت و صنعت مزرعه نمونه آستان قدس رضوی تأکید کرد: تمام مراحل بسته‌بندی گوشت در کارتن‌های بهداشتی، با دست‌کش یک‌بار مصرف بهداشتی و بدون تماس مستقیم دست کارگر با گوشت انجام می‌شود.
اورعی زارع درباره شیوه انتقال گوشت‌های قطعه شده به مهمان‌سرا بیان کرد: گوشت‌های منجمد شده در کارتن مورد تأیید و با لیبل دامپزشکی است که در دمای ۱۸- درجه سانتی‌گراد با ماشین سردخانه‌دار و مجوز صادر شده توسط دامپزشک کشتارگاه و سامانه قرنطینه دامپزشکی به حرم ارسال می‌شود.
وی بهداشت را یکی از نکات مهم در سالن قطعه‌کاری گوشت عنوان کرد و افزود: دامپزشک مجموعه به عنوان مسئول بهداشت به طور دائم در سالن حضور داشته و بر تمام مراحل کار نظارت کامل دارد.
مدیر کشت و صنعت مزرعه نمونه آستان قدس رضوی ادامه داد: هر روز تمام سالن و وسایل با مواد بهداشتی و آب گرم به طور کامل شست و شو داده شده و در انتها با محلول جرمی سایت ضدعفونی می‌شود.
اورعی زارع با اشاره به اشتغال ایجاد شده طی احداث سالن قطعه‌کاری گوشت تصریح کرد: در سالن کشتارگاه ۲۵ نفر و در سالن بسته‌بندی گوشت ۱۵ نفر با لباس کار مناسب و کارت بهداشت، مشغول به فعالیت هستند.
وی ادامه داد: ضمن این که موارد فوق توسط دامپزشک کشتارگاه کنترل می‌شود.
مدیر کشت و صنعت مزرعه نمونه آستان قدس رضوی با بیان اینکه گوشت گوسفندی مهمان‌سرا تنها توسط این مجموعه تهیه می‌شود، گفت: گوشت‌های قطعه شده امروز، بعد از بسته‌بندی در تونل انجماد در معرض دمای ۵۰- قرار گرفته و بعد از رسیدن به دمای انجماد ۱۸- در صبح روز بعد به مهمان‌سرای حرم مطهر رضوی ارسال می‌شود.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.