خراسان شمالی-معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از ثبت نام ۳۰ اثر برای شرکت در پنجمین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی در استان خبر داد.

ثبت نام ۳۰ اثر صنایع دستی خراسان شمالی برای دریافت نشان ملی مرغوبیت

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، علی عابدی اظهار داشت: با انتشار فراخوان پنجمین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی، ۳۰ اثر از سوی هنرمندان و صنعتگران استان ارسال شد.

وی تصریح کرد: محصولی موفق به دریافت نشان ملی مرغوبیت می شود که واجد معیارهای مرغوبیت، اصالت، نوآوری و قابلیت بازاریابی و عرضه در بازار باشد.

عابدی گفت: به منظور ارزیابی دقیق آثار و حفظ جنبه های تخصصی و ارتقاء سطح اعتبار برنامه نشان، آثار ارسال شده توسط کمیته استانی بررسی شده و داوری نهایی آن در آذرماه امسال برگزار می شود.

وی افزود: آثار هنرمندانی که موفق به دریافت نشان ملی مرغوبیت کالای صنایع دستی می شوند پس از بررسی به یک کمیته داوری جهت دریافت نشان بین المللی یونسکو (مهر اصالت) ارسال خواهد شد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی اظهار داشت: تا کنون ۵۴ اثر صنایع دستی استان دارای نشان ملی مرغوبیت و ۴ اثر نیز مهر اصالت یونسکو دریافت کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.