ابراهیم العرادی گفت: اتهامات وارده علیه دو جوان بحرینی که صبح امروز اعدام شدند، کاملاً سیاسی بود و حکم محکومیت آنها در فضایی ناعادلانه صادر شده است.

اعدام دو جوان بحرینی کاملاً سیاسی بود/رژیم آل خلیفه با تمام مردم عدالت‌خواه مشکل دارد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، رژیم آل خلیفه صبح امروز شنبه دو فعال سیاسی بحرینی را اعدام کرد. بر خلاف خواسته سازمان عفو بین‌الملل که روز جمعه با ابراز نگرانی از احتمال اجرای قریب‌الوقوع اعدام دو فعال سیاسی بحرینی، از شاه این کشور خواسته بود فوراً اجرای این حکم را متوقف کند، رژیم آل خلیفه صبح امروز این احکام را اجرا کرد.

احمد عیسی الملالی (۲۴ ساله) و علی محمد العرب (۲۵ ساله) به قتل یک افسر وزارت کشور در سال ۲۰۱۷ متهم شده و با وجود رد این اتهامات، در زندان به شدت شکنجه شده بودند. این دو جوان پیش از این گفته بودند که اعترافات آن‌ها تحت شکنجه بوده است.

«ابراهیم العرادی» رئیس دفتر سیاسی ائتلاف ۱۴ فوریه بحرین در گفت‌وگو با خبرنگار گروه بین الملل قدس آنلاین در ارتباط با اقدام رژیم آل خلیفه در اعدام این دو جوان بحرینی گفت: اتهامات وارده علیه این دو جوان بحرینی کاملاً سیاسی بود و محکومیت آنها در فضایی کاملاً ناعادلانه صادر شده است. این اعدام جنایتی بسیار زشت و ظالمانه بوده است که با چراغ سبز آمریکا و انگلیس توسط دادگاهی ظالم و فاقد کوچکترین معیارهای بین‌المللی و عدالت صورت گرفته است.

ابراهیم العرادی تصریح کرد: احمد الملالی و علی العرب به خانواده‌های خود اعلام کرده بودند که به شدت در زندان تحت شکنجه قرار گرفته‌اند و اعترافات آنها به این خاطر بوده است. مأموران آل خلیفه این دو جوان را با وصل کردن شوکر و ابزارهای دیگر شکنجه کرده‌اند.

رئیس دفتر سیاسی ائتلاف ۱۴فوریه بحرین در پاسخ به این سوال که مشکل آل خلیفه با این دو جوان چه بوده است گفت: رژیم آل خلیفه با تمام مردم بحرین و نه فقط این دو جوان مشکل دارد. مردم بحرین خواهان اجرای عدالت، مشارکت همه در حکومت و برقراری یک نظام دموکرات در کشور هستند، ولی رژیم آل خلیفه این را نمی‌خواهد، از این رو صدای هر گلویی را که ندای عدالت خواهی از آن خارج شود، قطع می کند.

این معارض بحرینی تاکید کرد: علی رغم تمام درخواست هایی که طی روزهای اخیر از سوی سازمان های بین المللی حقوق بشری، فعالان و مخالفان بحرینی برای توقف اجرای حکم اعدام علیه این دو جوان شده بود، ولی مأموران آل خلیفه این حکم را اجرا کردند. آل خلیفه کوچکترین ارزشی را برای این گونه درخواست‌های بین الملل قائل نیست و با پشت گرمی اربابان آمریکایی و انگلیسی آنگونه که بخواهد به مردم خود ستم می‌کند.

العرادی در ارتباط با واکنش و پاسخ مردم و مخالفان بحرینی به این اقدام ظالمانه گفت: بی شک مردم و مخالفان بحرینی در اعتراض به این اقدام آل خلیفه به خیابان‌ها خواهند آمد و اجازه نخواهند داد تا خون این دو جوان به هدر رود. رژیم آل خلیفه این دو جوان را به عنوان مقدمه ای برای ارتکاب جنایات و خونریزی های بیشتر اعدام کرده است؛ از این رو ما به آن هشدار می‍دهیم که با اقدامات خود آتش مقاومت را به هیجان در نیاورد و باعث بی ثباتی در کشور نشود. مردم بحرین اصولی دارند که هیچ قدرتی نخواهد توانست این اصول را از فرهنگ لغت آنها پاک کند.

رئیس دفتر سیاسی ائتلاف ۱۴فوریه بحرین با مرتبط دانستن اعدام این دو جوان با کنفرانس بحرین و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت: قابل پیش بینی بود که رژیم حاکم در بحرین پس از کنفرانس بحرین و دریافت حمایت از سوی آمریکا، انگلییس و رژیم صهیونیستی اقدامات تنش زای خود با مردم را بیشتر کند.

وی در پایان گفت: به طور قطع رژیم آل خلیفه مدت زیادی نخواهد توانست به ظلم خود علیه مردم ادامه دهد و مقاومت مردمی نتیجه خواهد داد. رژیم آل خلیفه در لبه پرتگاه است و اگر از حمایت استکبار جهانی برخوردار نبود تاکنون در مقابل خواسته‌های مردم تسلیم شده بود و یک نظام دموکرات مبتنی بر عدالت عمومی در کشور برپاشده بود که قطعا روزی این مهم محقق خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.