معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: خط ۲ قطار شهری مشهد تا مهرماه در ایستگاه های الندشت و کوهسنگی توقف و مسافرگیری نخواهد داشت.

خط ۲ قطار شهری تا مهرماه در ایستگاه های الندشت و کوهسنگی  مسافرگیری نخواهد داشت

خلیل الله کاظمی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: دلیل اینکه خط ۲ قطار شهری که امروز از ایستگاه شریعتی تا ایستگاه شهید کاوه مسافرگیری را آغاز کرده است ، در ایستگاه های الندشت و کوهسنگی توقف ندارد اجرای پروژه های سرمایه گذاری در این دو ایستگاه مشابه ایستگاه میدان شهداء که دارای واحد های تجاری و اداری هستند ،می باشد.

وی با بیان اینکه بهره برداری از این دو ایستگاه نیز در شهریور و مهر ماه صورت خواهد گرفت، تصریح کرد: برای این دو ایستگاه پروژه های سرمایه گذاری تعریف شده است و ایستگاه های معمولی نیستند، از طرفی اگر منتظر سرمایه گذار و اجرای پروژه و ساخت این دو ایستگاه توسط وی می بودیم بهره برداری از این دو ایستگاه شاید تا سه سال دیگر نیز رخ نمی داد، از این رو بنا شد در این مرحله پروژه سرمایه گذاری را مدنظر قرار نداده و اولویت را بر عبور ایستگاه قطار شهری قرار دهیم.

کاظمی بیان داشت: از طرفی  شهرداری تصمیم گرفت از محل منابع خود ساخت این مجموعه های تجاری و اداری در این دو ایستگاه را انجام دهد که با توجه به زمان بر شدن آن ، این دو ایستگاه در شهریور و مهر آماده ارائه خدمات به شهروندان و زائران خواهند بود.

وی افزود: تردد قطار شهری خط ۲ از ایستگاه شریعتی به شهید کاوه از ابتدای تیر ماه آماده بهره برداری بود و صرفا به خاطرعدم  حضور یک مقام کشوری ، بهره برداری از ان انجام نشد و با توجه به اینکه هماهنگی برای حضور یک مسئول کشوری صورت نگرفت در نهایت تصمیم گرفته شد مسافرگیری آن از ۵ مرداد ماه آغاز شود و افتتاح رسمی آن در فرصت دیگری همزمان با کلنگ زنی خط ۴ قطار شهری صورت بگیرد.       

*گفتنی است اعضای شورا اسلامی شهر مشهد و مدیران شهری از سال گذشته اعلام کرده بودند که بهره برداری کامل خط ۲ قطار شهری مشهد در بهار ۹۸ صورت خواهد گرفت .این در حالی است که در مردادماه این خط هنوز به صورت ناقص به شهروندان ارائه خدمات می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.