یکی از فرماندهان دفاع مقدس با اشاره به شادمانی صدام از شهادت شهید صیاد شیرازی، گفت: «صدام گفته بود کاش این ترور در سال‌­های اول جنگ رخ می‌داد.»

صدام دستور داد بخاطر ترور صیاد شیرازی به منافقین پاداش داده شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا امیر سرتیپ احمدرضا فولادی با اشاره به نقش شهید صیاد شیرازی در عملیات مرصاد، گفت: «در دوران هشت سال دفاع مقدس که اوج مقاومت و ایثار مردم و رزمندگان ایران اسلامی بود منافقین کوردل و بی­‌بصیرت به دامان دشمن پیوسته و به صورت مستقیم و غیر مستقیم مترصد ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران و رزمندگان اسلام بودند. در مقاطعی از جنگ تحمیلی به خبرچینی و کارهای اطلاعاتی و در مقاطعی دیگر مستقیماً با پشتیبانی تدارکاتی، اطلاعاتی و آتش رژیم بعثی صدام و استکبار جهانی به خرابکاری، ترور و حتی حضور در جبهه‌های نبرد می‌پرداختند که به گفته شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، منافقین یاوران اردوی خصم بودند.»

وی ادامه داد: «از جمله عملیات‌­هایی که منافقین به صورت مستقیم در پایان جنگ به آن وارد شدند، عملیاتی با عنوان فروغ جاویدان بود که با فرصت‌طلبی یک هفته پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط ایران، در روز دوشنبه ۱۳۶۷/۵/۳ از محور خانقین، خسروی، سرپل ذهاب، کرند، کرمانشاه شروع کردند. یک روز پس از عملیات منافقین (فروغ جاویدان)، با توجه به ماموریت داده شده از سوی ستاد کل نیروهای مسلح با هدایت و فرماندهی شهید سپهبد علی صیادشیرازی، منافقین در گردنه چهارزبر با پاتک شدید نیروهای رزمندگان ارتش، سپاه و بسیج زمین­گیر شده و با حملات هوایی بالگردهای هوانیروز و جنگنده بمب افکن­‌های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، عملیات رزمندگان اسلام بر علیه منافقین با عنوان مرصاد شروع شد و کلیه نیروهای نفاق در آن محور کشته، اسیر و یا مجروح شده و تعداد کمی به سمت عراق گریختند.»

سرتیپ فولادی  یادآور شد: «شهید صیاد پس از حضور در منطقه از طریق فرماندهی متحرک هوایی و با استفاده از بالگرد کلیه محورهای هجوم منافقین را شناسایی کرد و دستور داد تا ضمن هلی برن نیروهای رزمنده به منطقه نبرد، توسط هوانیروز و نیروی هوایی، ابتدا و انتهای ستون ۴ کیلومتری منافقین مورد هجمه قرار گیرد و با این کار، ابتکار عمل از منافقین گرفته و حرکت ستون نظامی منافقین متوقف شد. با توجه به هلی­‌برن نیروهای رزمنده به عقبه دشمن راه فرار آنها نیز بسته شد. کلیه هماهنگی­‌های نحوه بکارگیری بالگردها و هواپیماهای نیروی هوایی توسط شهید صیاد فرماندهی می­‌شد. شهید صیاد همانند یک سرباز، بی­‌ادعا، بی­‌ریا و شجاع هر کاری که از دستش برمی­‌آمد، انجام می­‌داد. اگر نیازی به هواپیمای جنگنده بود، هماهنگی‌ها را انجام می‌داد و خودش تماس می­‌گرفت و برای تقویت روحیه نیروهای پیاده تا زمانی که آخرین لحظه منطقه را ترک نمی­‌کرد.»

وی گفت: «در این عملیات حدود ۲۰۰۰ نفر از منافقین به هلاکت رسیدند و حدود ۱۵۰۰ نفر مجروح ، حدود ۱۰۰۰ نفر در منطقه متواری و تعداد ۱۵۰ نفر به اسارت در آمدند. همچنین بیش از ۱۲۰ دستگاه تانک، ۴۰۰ دستگاه نفربر، ۲۴۰ قبضه خمپاره‌­انداز ۸۰ و ۶۰ میلی متری و ۳۰ قبضه توپ ۱۰۶ میلی متری منهدم شد. غنائم به دست آمده نیز، شامل، صدها قبضه آر­پی‌­جی-۷، تیربار و خمپاره‌انداز، ده­‌ها دستگاه تانک و نفربر، ۱۲ عراده توپ ۱۲۲م.م و مقادیری تجهیزات الکترونیکی و مخابراتی بوده است.»

سرتیپ فولادی با اشاره به شهادت شهید صیاد شیرازی نیز گفت: «سرانجام با گذشت یازده سال از پایان جنگ تحمیلی و عملیات مرصاد، در تاریخ ۲۱ فروردین ۱۳۷۸ سوز و آه صیاد به ثمر رسید و گُل وجودش از روی زمین چیده شد و به جمع یاران و همرزمان شهید خود پیوست و چه زیبا فرمود مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که صیاد شایسته شهادت بود.»

وی اظهار کرد: «دو روز پس از شهادت شهید صیاد شیرازی، در حالی که صدام به تازگی از تکریت و کاخ پیچ در پیچش بازگشته بود، از حمود، منشی خود خواست مراتب تشکرش را از منافقین به دلیل ترور این افسر ایرانی به آنها ابلاغ و به قصی پسر جنایتکار و فاسدش نیز دستور داد به سران منافقین پاداش دهد. صدام به حمود گفته بود کاش این ترور در سال‌­های اول جنگ رخ می‌داد.»

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.