ویژه برنامه روز زیارتی حضرت رضا(ع) با حضور گسترده زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

ویژه برنامه روز زیارتی حضرت رضا(ع) در حرم رضوی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، این ویژه برنامه با حضور خیل عظیمی از زائران و مجاوران بارگاه منور ثامن الحجج(ع) در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد و از ابتدای مراسم رواق امام خمینی مملو از عاشقان و ارادتمندانی بود که از نقاط مختلف کشور خود را به حرم امام رضا(ع) رسانده بودند تا از برنامه حرم ملائک پاسپان رضوی بهرمند شوند.
در این مراسم که راس ساعت ۱۸ با قرائت قرآن آغاز شد حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی به ایراد سخنرانی پرداخت.
وی اظهار کرد: معرفت به ذات اقدس الهی بسیاری از مشکلات انسان را برطرف می‌کند، اگر مومن با صورت یقینی به خالق هستی ایمان بیاورد دیگر در امور دنیوی دچار استرس و غم نخواهد شد.
خطیب حرم مطهر رضوی افزود: معرفت الهی نیازمند خودسازی و شب زنده‌داری است، هر چقدر توسل‌مان به درگاه احدیت بیشتر شود از معرفت بیشتری هم برخوردار خواهیم شد.
وی گفت: درب‌های رحمت الهی به سوی همه باز است فقط باید یاد داشته باشیم که چه طور از این درگاه عاجزانه درخواست کنیم.
مومنی تاکید کرد: افزون بر معرفت به خداوند متعال، معرفت نسبت به پیامبر(ص) و ائمه هدی(ع) نیز گره گشای مشکلات است.
سخنران حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه معصومین(ع) واسطه در قوس نزول و قوس صعود هستند، گفت: اگر می‌خواهید سیر الی الله پیدا کنید باید در خانه معصومین(ع) بروید و خدا هم گفته با وسیله بیایید و این وسیله هم معصومین(ع) هستند.
وی با بیان اینکه امام رضا(ع) مثل پدر دلسوز و مهربان است و زیارتش غصه را از بین می برد، گفت: از امام رضا(ع) درخواست کوچک نداشته باشید و در عموم دعاهای خویش از فرج مولایمان غافل نشویم.
این استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: هر وقت غمی به دل داشتید به زیارت امام رضا(ع) بروید که خداوند هم و غم را از زائر امام رضا(ع) دور می‌کند.
گفتنی است در ادامه این مراسم سعید حدادیان از مداحان خاندان عصمت و طهارت(ع) به قرائت زیارت جامعه کبیره و روضه‌خوانی صابر خراسانی به شعرخوانی پرداخت.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.