زنجان- مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان گفت: عملیات نشت یابی و بررسی مستمر خطوط و تاسیسات؛ از به وجود آمدن حوادث ناگوار و هدر رفت این سرمایه ملی جلوگیری خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان؛ مدیر عامل این شرکت از نشت یابی۲ هزار و ۲۳۴ کیلومتر خط تغذیه و شبکه توزیع توسط واحد بازرسی فنی این شرکت در ۳ ماهه نخست سال جاری خبر داد.
موسی احمدلو با اعلام اینکه در راستای بهره برداری ایمن، شناسایی و کنترل خطرات و ریسک ها، اجتناب از بروز حوادث و همچنین تطابق هر چه بیشتر امور و فعالیت ها با استاندارد و دستورالعمل های شرکت ملی گاز ایران بازرسی هایی از پروژه های در حال اجرا، ایستگاه های تقلیل فشار و سیستم حفاظت کاتدی صورت پذیرفته است؛ اظهار داشت: با زحمات کارکنان خدوم بازرسی فنی در سال جاری؛ ۲ هزار و ۲۳۴ کیلومتر شبکه توزیع و خط تغذیه و ۶۷ هزار و ۷۵۲ عدد انشعاب نشت یابی شده است.
وی همچنین با اعلام اینکه در مدت مشابه سال گذشته ۷۳۶ کیلومتر نشت یابی خطوط تغذیه و شبکه توزیع گاز در استان صورت گرفته است؛ ابراز داشت: میزان نشت یابی انجام شده از شبکه های گاز استان در سال جاری؛ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۷ درصد افزایش داشته است. 
مهندس احمدلو دلیل این افزایش را شرایط جوی نامساعد در فصل زمستان اعلام کرد و گفت: به دلیل عدم انجام عملیات نشت یابی در فصل سرما؛ مطابق برنامه زمان بندی ۳ ماهه اخر سال ۹۷؛ بخشی، از کار به ۳ ماهه اول سال جدید انتقال یافت.
وی با اشاره به اینکه عوامل بسیاری منجر به ایجاد نشتی های جزئی یا وسیع در خطوط لوله گاز می شود؛ افزود: بازرسی های مستمر و نشت یابی؛ اهمیت بسیار زیادی در برنامه های گاز استان داشته و انجام دقیق عملیات نشت یابی و بررسی مستمر خطوط و  تاسیسات؛ از به وجود آمدن حوادث ناگوار و هدر رفت این سرمایه ملی جلوگیری خواهد کرد.
مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه عملیات نشت یابی از خطوط تغذیه و شبکه توزیع گاز در۲۱ شهر استان انجام و معادل ۲۵ درصد کلیه خطوط گاز رسانی در استان است؛ تصریح داشت: علاوه بر این اقدامات؛ همچنین در ۳ ماه نخست امسال؛ ۶۷ هزار و ۷۵۲ عدد انشعاب و عملک گاز، ۳۶۹ ایستگاه گاز و ۲ هزار و ۲۲۳ حوضچه شیرآلات نیز در استان زنجان مطابق برنامه ریزی های انجام شده نشت یابی شده است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.