البرز- کارشناس مسئول معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که طبق بررسی ها تنها ۳۸.۵ درصد نوزادان و کودکان در این استان از شیر مادر تغذیه می کنند.

۳۸.۵ درصد نوزادان البرزی از شیر مادرتغذیه می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی البرز، زهرا سادات  اظهارکرد: بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اکنون شاخص تغذیه انحصاری با شیر مادر در استان البرز کاهش یافته است.

به گفته وی، افزایش سالانه ۲.۵ درصد تغذیه نوزادان و کودکان زیر ۲ سال با شیر مادر از جمله اهدافی است که دانشگاه علوم پزشکی البرز دنبال می‌کند.

کارشناس مسئول معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان البرزبا اشاره به اینکه اکنون در مراکز و پایگاه‌های این استان به ازای هر ۲ هزارو ۵۰۰ نفر جمعیت یک مراقب سلامت حضور دارد، گفت: مراقبان سلامت در ۸۱ مرکزجامع خدمات سلامت و ۷۵ خانه بهداشت خدمات لازم را در این خصوص به مادران و کودکان ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه تغذیه با شیر مادر در یک هزار روز اول زندگی کودکان تأثیر زیادی بر روی تکامل هوشی آنان دارد، گفت: یکی از اهداف وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز این است که تغذیه با شیر مادر افزایش یابد تا از ابتلای کودکان و نوزادان به بیماری‌های واگیر و غیر واگیر کاسته شود.

سادات تاکید کرد که تغذیه با شیر مادر در دین مبین اسلام مورد توجه است به طوری که روایات متعددی در این خصوص وجود دارد و باید این امر مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه اکنون قوانین مربوط به زمان شیردهی نوزادان و کودکان زیر ۶ سال در البرز اجرا می‌شود می‌بایست بخش خصوصی نیز این قوانین را اجرا کند تا مادرانی که در این بخش‌ها فعال هستند بتوانند از فرصت‌های شیردهی برای کودکان استفاده کنند.

این مسئول در پایان گفت: اکنون در استان البرزبیمارستان های، امام علی (ع)، کسری، حضرت قائم (عج)، امام جعفر صادق (ع)، الزهرا (س)، بیمارستان امام خمینی (ره) و البرز دوستدار کودک هستد که ۲ بیمارستان مریم و تخت جمشید نیز به زودی به بیمارستان دوستدار کودک تبدیل می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.