همدان- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: مصرف بی‌رویه و غیر استاندارد سم در مزارع و باغ ها آثار بلند مدت و مضری بر سلامت انسان دارد که این موضوع با مبارزه بیولوژیک در استان همدان مدیریت شده است.

اجرای طرح مبارزه بیولوژیک با آفات در همدان
 شهرام پرورش در گفتگو با خبر نگار قدس آنلاین گفت : با هدف تحقق  ارتقای سلامت غذایی مصرف کنندگان در استان همدان، جهاد کشاورزی استان با همکاری بخش خصوصی و فعالان در حوزه مبارزه بیولوژیک با آفات کشاورزی؛ سطحی بیش از ۲۰۸ هکتار را زیر پوشش مبارزه بیولوژیک با فرمون ها و حشرات شکار گر قرار داده است.
وی  بدون اشاره به مقدار سم مصرفی سال جاری در سطح مزارع و باغ های استان، گفت: افزون بر افزایش و ارتقای سلامتی مصرف کننده در این روش، حفظ گونه های مفید برای کشاورزی و کاهش آلودگی زیست محیطی از دیگر اهداف این روش ایمن سازی محصولات زراعی و باغی است.
وی افزود:  یکی از محصولاتی که در حوزه مبارزه بیولوژیک مورد نظر ذرت و گوجه فرنگی بوده است که حدود ۵ هزار هکتار از این اراضی توسط زنبور تریکو گراما و براکون مبارزه شده است.
پرورشی با یاد آوری بهره مندی امکانات بخش خصوصی و کلینیک های گیاهپزشکی برای اجرای پرورشی و کنترل تلفیقی آفات گفت:  در حدود  ۱۸ هزار هکتار این روش اجرا شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.