رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در خصوص اینکه مردم چگونه در پرونده پدیده می‌توانند به حقوق خود دست یابند؟ توضیحاتی ارایه کرد.

بانک صادرات و موسسه ملل؛ بیشترین طلبکاران پدیده

به گزارش قدس آنلاین رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران در خصوص اینکه مردم چگونه می‌توانند به حقوق خود دست یابند؟ گفت: از طریق روابط عمومی واحد اجرای احکام و ابلاغ اطلاعیه‌ها، اینکه سهامداران و مال باختگان باید کجا بروند؟ چه کنند؟ طریقه تبدیل سهام و افزایش سهام آن‌ها به اطلاع مردم می‌رسد.

حجت‌الاسلام علی مظفری افزود: اکنون به دلیل اینکه اوایل اجرای حکم هستیم و امروز ابلاغ حکم بود خواهشمندیم مردم به هیچ جایی مراجعه نکرده و هیچ اقدامی نکنند، در مدت زمان کوتاهی که مقدمات ادارای اجرای احکام فراهم شد، از طریق رسانه‌های ملی به مردم اطلاع می‌دهیم که چگونه و کجا برای احقاق حق خود مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه از سازمان‌ها و نهادها می‌خواهم همانطور که در جلسات رسمی و متعددی حضور داشتند، برای تهیه مقدمات اجرا، آغاز به کار کنند، متذکر شد: پرونده شرکت پدیده و مدیران متخلف و تعیین تکلیف شرکت آن مختوم اعلام شد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی افزود: ما در طول دوره دادرسی متوجه شدیم تعدادی از مدیران و مسؤولان هم در این پرونده دخیل بودند و برای آن‌ها تشکیل پرونده نشده و خواهشمندیم دادستان خراسان رضوی در اسرع وقت برای تشکیل پرونده و رسیدگی به آن‌ها اقدام کند.

مظفری با بیان اینکه بیشترین مطالبات از شرکت پدیده حدود ۲ هزار میلیارد تومان است، تاکید کرد: یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان متعلق به بانک صادرات و حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان دیگر هم برای موسسه ملل است که امیدواریم در روند اجرای حکم بیشترین همکاری را داشته باشند.

 وی خاطر نشان کرد: لازم است با حمایت همه اقشار، مردم  و سازمان‌هایی که در اجرای حکم تکالیفی دارند( به ویژه بانک‌ها) در مقام اجرا این دادنامه اجرا شود و دادگاه بتواند علاوه بر جزا در ارتباط با سهام‌داران و در زمان متناسب و کوتاهی حکم را اجرا کند.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی تاکید کرد: اگر در اجرای حکم ابهامی ایجاد شد از طریق محکمه و روابط عمومی رفع می‌شود و چه بسا کسانی بخواهند از رای سو استفاده کنند که لازم است افراد همه به این توجه کنند.

مظفری یادآور شد: دادستان به کار افرادی از سازمان‌ها و مدیران که در این پرونده نقش و قصوری داشتند و سبب شد مسائل شرکت به بحران تبدیل شود، ورود کند و آن‌ها را پای میز محاکمه بیاورد و به اشد مجازات برساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.