معاون درمان دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت:از ابتدای سال ۹۸ تاکنون ۴ نفر با علائم تب کریمه کنگو به مراکز درمانی این شهرستان مراجعه کردند و تحت درمان قرار گرفتند.

تشخیص بیماری ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو در تربت جام از ابتدای سال

به گزارش قدس آنلاین، رحیمیان معاون درمان دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یکی از خطرناکترین بیماری‌های مشترک انسان و دام با علائم تب، بیحالی، خونریزی از حفرات مختلف بدن مانند دهان، بینی، گوش و ... و خونریزی‌های زیر پوست است.

او با اشاره به راه‌های انتقال بیماری به انسان افزود: گزش کنه، له کردن کنه روی پوست بدن خوردن گوشت، جگر، قلوه و ... تازه و نپخته، تماس با گوشت یا امحاء و احشاء دام آلوده، انتقال از طریق تماس با خون و ترشحات فرد بیمار از راه‌های انتقال این بیماری خطرناک به انسان است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت:پارسال ۸ نفر مبتلا به این بیماری شناسایی و درمان شدند و هم چنین از ابتدای سال تا پایان تیرماه ۴ نفر با علائم فوق به مراکز درمانی این شهرستان مراجعه و تحت درمان قرار گرفتند.

رحیمیان تصریح کرد: به همه همشهریان توصیه می‌شود جهت پیشگیری از ابتلا به این بیماری خطرناک از مصرف گوشت نیم پز و نپخته جدا خودداری کنند، گوشت مصرفی خود را از مراکز مجاز و مورد تائید و ممهمور به مهر شبکه دامپزشکی تهیه و در غیر اینصورت حداقل ۲۴ ساعت آن را در دمای یخچال ۸-۴ درجه نگهداری و بعد مصرف نمایند، در صورت تمایل به مصرف جگر حداقل ۴۸ ساعت آنرا در یخچال نگه داری و بعد مصرف نمایند، از تماس با لاشه، احشاء، خون و ترشحات دامی بدون استفاده از وسایل حفاظتی مانند دستکش، روپوش و ... خودداری کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.