یزد - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد خواستار برنامه ریزی آموزش و پرورش برای ترویج نماز در بین دانش آموزان شد.

آموزش و پرورش برای ترویج نماز در بین دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان ، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در نشست ستاد اقامه نماز استان یزد با اشاره به اینکه همه ما وظیفه داریم که در ارتباط با نماز جدی و پیشقدم باشیم اظهار داشت: یکی از بهترین پایه‌ها برای اجرای این دستور الهی، در ارتباط با نماز است که نماز را در خانه و بین اعضای خانواده، در جامعه و به ویژه در اماکنی از جمله مدارس و ادارات اجرا کنیم.

ناصری یزدی خواستار برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی در ارتباط با نماز، توزیع بروشور و کتابچه‌هایی در این زمینه در بین افراد مختلف به ویژه در ادارات شد و عنوان کرد: هدف این دوره‌ها و تبلیغ‌ها باید مقید شدن افراد به اقامه نماز در جامعه و خانواده‌ها است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه توقع می‌رود که حل همه مسائل فرهنگی جامعه از آموزش و پرورش شروع شود گفت: یکی از وظایف آموزش و پرورش در حوزه علم و پایه و وظیفه دوم این نهاد در ارتباط با دین و تربیت آنها است.

وی با اشاره به اینکه اکثریت معلمان ما نمازخوان و مقید هستند گفت: با این وجود لازم است معلمان احساس مسئولیت کنند که شاگردان خود را نسبت به اقامه نماز حساس کنند تا دانش‌آموزان هم همه نماز خود را بخوانند معلم نباید اقدامی به اجبار برای اقامه نماز کند ولی حتما باید مباحث مربوط به نماز را به صورت کامل به دانش آموزان بیان کنند تا همه به سمت کمال حرکت کنیم.

شورای حامیان نماز در یزد تشکیل شود

استاندار یزد هم در این نشست با تاکید بر اینکه شورای حامیان نماز کار خوبی در ترویج فرهنگ نماز است گفت: این شورا در یزد تشکیل و ساختار آن اعلام شود.

محمدعلی طالبی با اشاره به اینکه انتظار می‌رود جلسات این ستاد سریع‌تر برگزار شود اظهار داشت: در ارتباط با بحث سرویس‌های بهداشتی مدارس اطلاعات به روز شده توسط آموزش و پرورش اعلام شود تا روند بخشی از کار توسط نوسازی مدارس، اعتبارات ملی و شهرداری پیگیری شود.

وی به برگزاری اجلاس استانی نماز اشاره کرد و افزود: بحث میزبانی شهرستان اردکان از قبل مطرح شده بود و مورد تایید قرار گرفت و از دو هفته قبل ابلاغ دبیر اجرایی ستاد به فرماندار اردکان ابلاغ شد و با توجه به موضوع اجلاس امسال، باید همکاری تنگاتنگی میان دبیرخانه و ستاد اقامه نماز با آموزش و پرورش وجود داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.