۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹
کد خبر: 665039

اجرای طرح ملی "بررسی الگوی مصرف غذایی و وضعیت تغذیه ای خانوارها" در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز شده است.

اجرای طرح ملی بررسی الگوی مصرف غذایی

به گزارش قدس آنلاین، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این طرح با هدف تعیین وضعیت تغذیه ای مردم و تامین داده های مورد نیاز برای سیاستگذاران در عرصه غذا و تغذیه در فصل تابستان در کشور اجرا می شود.

دکتر مهدی قلیان اظهار کرد: نتایج این طرح از طرف سازمان های ذیربط، برای سیاست گذاری و برنامه ریزی های جدید و همچنین ارزیابی و پایش اقدامات انجام شده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

او تصریح کرد: شناسایی گروها و جمعیت های در معرض ناامنی غذایی در مناطق روستایی، شهری و حاشیه شهرها، شناسایی عوامل خطر تغذیه ای مرتبط با بیماری های غیر واگیر، شناسایی روند تغییرات در الگوی مصرف مواد غذایی، برنامه های حوزه غذا و تغذیه و تدوین سیاست ها و برنامه های اجرایی و تخصیص بودجه در حوزه غذا و تغذیه، از جمله اهداف این طرح به شمار می رود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: اطلاعات مربوط به الگوی غذایی در مناطق روستایی، شهری و حاشیه شهر در شهرستان های مشهد،   باخرز، کلات، سرخس، خواف، چناران، بردسکن و خلیل آباد بررسی خواهد شد و داده های الگوی مصرف مواد غذایی خانوار توسط کارشناسان تغذیه شاغل در شبکه های بهداشت و درمان هر شهرستان و از طریق مراجعه حضوری درب منازل شهروندان و مصاحبه مستقیم با افراد، جمع آوری می شود.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.