سرپرست سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد گفت: شوراهای اجتماعی محلات، سبب می شود که مدیریت شهری به صورت دقیق‌تر در جریان خواسته‌های اهالی محلات قرار گیرد.

شوراهای اجتماعی محلات فرصتی مناسب برای کاهش معضلات مشهد

به گزارش قدس آنلاین، محمد محسن مصحفی سرپرست سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد گفت: شوراهای اجتماعی محلات فرصتی برای کاهش چالش‌ها و معضلات کلان شهر مشهد است.

او در بازدید از فرایند تشکیل مجامع داوطلبی شورای اجتماعی محله عامل، منطقه ۲ مشهد که در بنیاد ژنتیک خراسان رضوی برگزار شد، تصریح کرد: پس از تصویب آیین‌نامه جدید، فرآیند تشکیل شورای اجتماعی محلات از حالت انتصابی به شکل انتخابی در داخل مجامع داوطلبی تغییر یافته که گامی رو به جلو و موثر در جلب مشارکت‌های مردمی محسوب می‌شود.

سرپرست سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد گفت:مسائل و مشکلات پیچیده‌ای که کلان شهر مشهد روزانه با آن‌ها روبه‌رو است، موجب شده که نمایندگان شورای شهر تنها بر مشکلات عمده شهر تمرکز داشته باشند و مسائل جزئی‌تر که در سطح محلات وجود دارد، از نظر آن‌ها دور بماند.

مصحفی افزود: مسلما مشارکت مردم در اداره محله خودشان و وقایعی که ممکن است در آن رخ دهد، علاوه بر افزایش مشارکت آنان در مدیریت محله، موجب خواهد شد که مدیریت شهری به صورت دقیق‌تر در جریان خواسته‌های اهالی محلات قرار گیرد.

او تصریح کرد: امیدواریم شوراهای اجتماعی محلات بتوانند روزبه‌روز نقش موثرتر و حضور پررنگ‌تری را در شهر مشهد ایفا کنند تا مدیریت شهری قادر باشد به سهولت مطالبات مردمی را احصاء کند و مشارکت مردمی در اداره شهر را بیش از گذشته محقق سازد.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.