اپل در مسیر تولید مودم 5G خود برای گوشی‌های هوشمند قرار گرفته است.

اپل به دنبال توسعه فناوری داخلی مودم‌های 5G خود است

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، در اظهارات رسمی، اپل اعلام کرد که اکثر مودم‌های هوشمند اینتل را کسب خواهد کرد، شرکت ها اعلام کردند که این معامله 1 میلیارد دلار ارزش دارد و حدود 2،200 تا از کارکنان اینتل به همراه مالکیت معنوی و تجهیزات تحت قرارداد به اپل پیوستند. این معامله بر حق اینتل برای توسعه مودم برای دستگاه‌های غیر اسمارت فون مانند رایانه های شخصی، دستگاه های IoT و وسایل نقلیه خود ران تاثیری نمی گذارد.

چیپ ست های این مودم گوشی‌های هوشمند را به شبکه های بی سیم متصل می‌کنند، این بدان معنی است که اپل در حال حاضر در راه تولید مودم 5G خود برای گوشی‌های هوشمند قرار گرفته است، شرکت Cupertino مبتنی بر سخت افزار خود همیشه بر روی عرضه کنندگان خارجی متکی بوده است، با این حال، اخیرا یک مبارزه قانونی طولانی مدت با chipmaker Qualcomm ختم به خیر شده است و اینتل خروجش از کسب و کار تلفن های 5G را تقریبا اعلام کرده است.

Johny Srouji، اظهار داشت که  در مورد معامله، SVP از فنآوری‌های سخت‌افزاری اپل، " به تسریع توسعه محصولات ما در آینده کمک خواهد کرد و اجازه دهیم که اپل تمرکز بیشتری به حرکت در مسیر پیش رو داشته باشد."

معامله با اینتل ، اپل را برای ساخت تراشه های مودم خود و کاهش وابستگی این شرکت به Qualcomm تقویت خواهد کرد، این قرارداد اجازه خواهد داد که اپل مودم‌های خود را طراحی و  آنها را با محصولات خود ادغام کند و ویژگی‌های جدیدی را نیز توسعه دهد، گوشی‌های اپل در حال حاضر شبکه‌های 5G را پشتیبانی نمی‌کنند و اپل در رابطه با اینتل، به دنبال توسعه تکنولوژی داخلی مودم‌های خود است.

بر اساس گزارش رویترز، اپل قصد دارد تا مودم Qualcomm را برای یک آیفون 5G در سال 2020 استفاده کند، اما می‌خواهد مودم‌های داخلی را برای استفاده در سال 2021 به کار ببرد.

این گزارش بیشتر بیان می‌کند که هر جایگزینی از مودم های Qualcomm احتمالاً در مراحل بعدی اتفاق خواهد افتاد و اپل با توجه به اینکه مودم‌های دومی دارای سازگاری در سراسر جهان هستند، ممکن است همچنان مجبور به تکیه بر Qualcomm باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.