پس از آنکه ترامپ به الایجا کامینگز رئیس کمیته نظارتی کنگره آمریکا توهین کرد، بسیاری از رسانه‌ها و سیاستمداران آمریکایی او را مورد انتقاد قرار داده‌اند.

روزنامه آمریکایی: ترامپ متقلب‌ترین فردی است که وارد کاخ سفید شده است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، یکی از روزنامه‌های قدیمی آمریکا در شهر دارای اکثریت سیاه پوست «بالتیمور» و شهردار آن، توهین توئیتری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به «الایجا کامینگز» نماینده «مریلند» و رئیس کمیته نظارتی در کنگره آمریکا را محکوم کرده است. «نانسی پلوسی» رئیس کنگره نیز اظهارات ترامپ را نژادپرستانه توصیف کرده است.

«بالتیمور سان» روز یکشنبه در پاسخ به توهین‌های ترامپ تیتر زد: «داشتن تعدادی موش، بهتر از موش بودن است».

ترامپ در توییت خود نوشته بود منطقه بالتیمور که کامینگز نماینده آن است مملو از موش و جوندگان است و او باید به جای دخالت در امور گشت‌های مرزی، به تمیز کردن این مکان خطرناک و کثیف کمک کند.

این روزنامه نوشت: «کاخ سفید، خواه و ناخواه، نسبت به هر یک از نمایندگان کنگره از جمله آقای کامینگز قدرت بیشتری برای تغییر این شهر دارد. اگر در اینجا مشکلی مانند جوندگان وجود دارد، او (ترامپ) نیز به اندازه هرکس دیگری مسئولیت دارد و شاید هم بیشتر، زیرا او بالاترین مقام را در این کشور در اختیار دارد».

بالتیمور سان، ترامپ را «متقلب‌ترین» رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا توصیف کرده و نوشته است که او «تمسخرکننده قهرمانان جنگ، مسرور از آزار جنسی زنان، شکست‌خورده سریالی در کسب‌وکار، کودنی مفید برای [ولادیمیر] پوتین [رئیس‌جمهور آمریکا] و فردی است که اصرار دارد در میان نئونازیست‌های قاتل، آدم‌های خوبی پیدا می‌شود».

به نوشته نشریه «نیوزویک»، «برنارد جک یانگ» شهردار سیاه‌پوست بالتیمور هم در حساب شخصی توئیتر خود در پاسخ به توهین‌های ترامپ نوشته است: «این کاملاً برای یک رهبر سیاسی در کشور ما غیرقابل قبول است که یک شهر پویای آمریکایی مانند بالتیمور را بدنام کند و به نماینده آمریکا الایجا کامینگز، یک میهن‌پرست و یک قهرمان، به‌طور خشونت‌آمیزی حمله کند».

وی افزود: «آقای ترامپ شما مایه سرافکندگی برای بالتیمور، آمریکا و برای جهان هستید».

پلوسی نیز در حساب شخصی توئیتری خود نوشت: «همه ما حملات نژادپرستانه علیه او (کامینگز) را رد کرده و از رهبری استوار او حمایت می‌کنیم».

ترامپ روز شنبه در حساب شخصی توئیتر خود نوشت: «مرز، تمیز و کارآمد است و به‌خوبی اداره می‌شود، فقط خیلی پر ازدحام است. ناحیه [تحت نمایندگی] کامینگز، مکان افتضاح و حال به هم زنی پر از موش و جونده است. اگر وقت بیشتری در بالتیمور بگذراند شاید به تمیز کردن این مکان بسیار خطرناک و کثیف کمک کند».

ترامپ در حالی این اظهارات را منتشر کرد که روز گذشته، کامینگز صدور احضاریه برای دسترسی به ایمیل‌ها و پیام‌های ارسال شده نرم‌افزارهای پیام‌رسان توسط مقامات دولت آمریکا را مورد تصویب قرار داد.

همچنین کامینگز این اختیار را دریافت کرد که برای مقاماتی نظیر «ایوانکا ترامپ» دختر رئیس‌جمهور و «جرد کوشنر» داماد او احضاریه ارسال کند.

تا روز چهارشنبه، کامینگز جزو آن دسته از دموکرات‌های کنگره بود که عجله‌ای برای استیضاح ترامپ نداشت اما پس از شهادت «رابرت مولر» بازرس پرونده مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ و پیروزی ترامپ در آن، در کنفرانس خبری جنجالی خود اعلام کرد: «به مردم آمریکا التماس می‌کنم به آنچه در حال وقوع است توجه کنند».

حمله توئیتری ترامپ به این نماینده کنگره سیاه‌پوست تنها دو هفته پس از توهین او به چهار نماینده زن رنگین‌پوست دموکرات کنگره انجام شد. او به این نمایندگان گفت به کشور خودتان برگردید و آنجا را درست کنید.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.