مدیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چناران گفت: در دومین مرحله از ساماندهی واحدهای غیرمجاز در روستای گردشگری اخلمد 4 واحد اقامتی غیرمجاز پلمب شد.

پلمب 4 واحد اقامتی غیرمجاز در روستای گردشگری اخلمد

به گزارش قدس آنلاین ، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی، محمد طاهریان مقدم گفت: با توجه به تذکر مکرر و پلمب واحدهای اقامتی غیرمجاز  روستای گردشگری اخلمد در هفته گذشته متأسفانه، افرادی مجدد مسافرپذیرش می‌کردند که در چند روز گذشته این واحدها توسط میراث فرهنگی و نیروی انتظامی شناسایی و پلمب شدند.

مدیر میراث فرهنگی ،صنایع‌دستی و گردشگری چناران ادامه داد: در راستای ساماندهی واحدهای غیرمجاز در آینده نزدیک، تعدادی از واحدها که شرایط تبدیل شدن به اقامتگاه بومگردی، مهمانپذیر و خانه مسافر را دارند، میراث فرهنگی نسبت به‌معرفی آن‌ها جهت دریافت مجوز اقدام می‌کند.

وی یادآور شد: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که در حوزه گردشگری اخلمد با آن مواجه هستیم و در برخی از موارد نمی‌توانیم برای مراکز اقامتی مجوز صادر کنیم، ساخت‌وسازهایی است که در بستر رودخانه انجام شده است، برخی از این واحدها در بستر رودخانه واقع شده‌اند که آب منطقه‌ای می‌تواند نقش بسزایی در تعیین کردن حریم و بستر رودخانه را داشته باشد.

طاهریان مقدم درباره پلمب مرحله دوم واحدهای غیرمجاز اظهار کرد: روز گذشته در فاز دوم 4 اقامتگاه غیرمجاز با 15 اتاق که به‌صورت غیرقانونی اقدام به پذیرش مسافر می‌کردند با همکاری نیروی انتظامی پلمب شدند.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چناران خاطرنشان کرد: روستای گردشگری اخلمد سالانه پذیرای مسافران و گردشگران زیادی است که ساماندهی واحدهای غیرمجاز، نظارت بر ساخت‌وسازهای غیرمجاز و ساماندهی پارکینگ داران می‌تواند نقش بسزایی در اشتغالزایی و جذب گردشگر داخلی و خارجی داشته باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.