معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی گفت: بیش از ۵۳ درصد سبد سوغات زائران استان به محصولات فرهنگی و صنایع دستی اختصاص دارد.

کاهش سهم کالاهای چینی در سبد سوغات زائران خراسان رضوی

محمد صادق براتی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: از ابتدای فصل تابستان تا پایان تیرماه ، چهار میلیون و نهصد و نود و شش هزار و یکصد و نود و نه نفر به استان خراسان رضوی سفر کرده اند .

وی تصریح کرد: همچنین در این مدت سه میلیون و هشتصد و نود و سه هزار و یکصد و نود و نه نفر نیز به شهر مقدس مشهد وارد شده و از زیارت بارگاه منور امام رضا(ع) بهره مند شده اند.

براتی با بیان اینکه تعداد زائران  در شهر مقدس مشهد نسبت به مدت مشابه سال قبل در حدود ۴ درصد رشد داشته است، افزود: میانگین حضور زائران در شهر مقدس مشهد در سال جاری سه روز می باشد که سال گذشته این حضور در حدود ۲.۶ روز بوده است.

وی با بیان اینکه  بیش از ۵۳ درصد سبد سوغات زائران  استان خراسان رضوی  به محصولات فرهنگی و صنایع دستی اختصاص دارد، تصریح کرد: در دو حوزه اقتصاد و سوغات زائر برنامه ریزی های مناسبی در حال انجام است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور  زائرین استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: طبق ارزیابی ها سهم کالاهای چینی در سبد سوغات زائران استان خراسان رضوی وشهر مشهد کاهش پیدا کرده است  و در صدد هستیم با برنامه ریزی و ارائه کارهای پژوهشی این فرایند ادامه پیدا کند و سهم کالای چینی در سبد سوغات زائران به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه صنایع دستی در سال رونق تولید نقش  مهمی در اشتغال و درآمدزایی دارد، اظهار داشت: کمیته سوغات معاونت زیارت استانداری در حال انجام یک برنامه پژوهشی و علمی مبتنی بر تحقیقات میدانی  با همکاری جهاد دانشگاهی برای مشخص کردن سهم صنایع دستی داخلی از سبد سوغات زائران است.

براتی بیان داشت:  نمایشگاه صنایع دستی که در حال حاضر در شهر مقدس مشهد در حال برگزاری می باشد توانمندی های بسیار خوبی از صنایع دستی کشور و بویژه استان خراسان رضوی را به نمایش گذاشته است که از این صنایع دستی می توان در سبد سوغات زائران استفاده کرد.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.