همدان- مدیر آموزش و ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: یکی از راه های پیشگیری از مهاجرت روستاییان بعد از خشکسالی سال های قبل و افزایش درآمد و تولید در روستا توجه نقش زنان در تامین معیشت روستاییان است.

 صندوق خرد زنان راه نوین ایجاد اشتغال روستایی است
 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، جواد رشیدی در امروز نشست خبری با رسانه ها با اشاره به راه اندازی صندوق خرد زنان روستایی، افزود: برای مشخص شدن افراد واقعی و نه صرفا به دنبال تسهیلات بودن هم فرایندی تعریف شده است که اعضای صندوق آورده اولیه صندوق را تامین و ساختار صندوق را تشکیل دهند سپس تسهیلات بگیرند.
 وی با یادآوری این که حداکثر تسهیلات صندوق ۵۰ میلیون تومان است، اظهار کرد: اکنون بر اساس سیاست‌های موجود ۳۳ صندوق خرد زنان روستایی در استان داریم که طبق ابلاغ رسمی وزراتخانه باید به ۵۰ عدد افزایش یابد.
 رشیدی گفت: اکنون با حمایت های موجود از صندوق‌های خرد زنان روستایی استان ۳ صندوق به جایگاه ملی و کشوری و حتی فراکشوری در صادرات محصول خود رسیدند که بیشترین استقبال فعالیت صندوق ‌ها هم نهاوندف فامنین، بهار و همدان بوده است.
 مدیر آموزش و ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان همدان افزود: برای اجرایی شدن طرح صندوق خرد زنان روستایی فقط ۴ استان به صورت آزمونه در کشور انتخاب شدند که همدان یکی از این استان ها است.
 وی اظهار کرد: برای موفقیت صندوق خرد زنان روستایی  آموزش مالی و مدیریت در اختیار اعضای صندوق قرار داده می‌شود و افزون بر آن استاندارد تولید بر اساس ذائقه بازار هم فرا می‌گیرند تا محصول تولیدی در قالب پوشش تجاری شناخته شده به بازار عرضه شود.
رشیدی بدون اشاره به تعداد تقاضای ایجاد صندوق در استان افزود: با استقبالی که توسط روستاییان شده است تقاضا کردیم تعداد مجوز راه اندازی صندوق خرد زنان روستایی در استان افزایش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.