جانشین فرماندهی انتظامی خراسان رضوی از دستگیری عامل کلاهبردار حرفه‌ای از افراد بی‌بضاعت در مشهد خبر داد.

دستگیری عامل کلاهبردار حرفه‌ای در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ابراهیم قربان‌زاده گفت: در پی وصول خبری مبنی بر اینکه فردی سودجو با تماس و به‌بهانه ارسال جهیزیه رایگان، از چند شهروند تقاضای پرداخت وجه به‌عنوان پول باربری کرده و با همین شیوه از تعدادی زیادی مالباخته کلاهبرداری کرده است، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

جانشین فرماندهی انتظامی خراسان رضوی افزود: کارآگاهان پلیس با انجام تحقیقات گسترده دریافتند که فرد کلاهبردار با شناسایی افراد بی‌بضاعت با آنان تماس تلفنی برقرار و ضمن معرفی خودش به‌نام‌های جعلی و با دادن قول واهی در جهت ارسال جهزیه، پول باربری را از آن‌ها دریافت و مالباختگان به‌دلیل پایین بودن وجوهات و هزینه‌های دادرسی از شکایت منصرف شده‌اند.

وی ادامه داد: کارآگاهان پلیس آگاهی با اشراف اطلاعاتی توانستند متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی او را که دارای سوابق متعدد کیفری سرقت، کلاهبرداری و جعل بود و همچنین توسط مراجع قضایی استان قم تحت تعقیب است، را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

قربان‌زاده خاطرنشان کرد: متهم دستگیر شده از هر یک از شکات مبالغی بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ هزار تومان اخاذی کرده و تاکنون تعداد ۱۰ مالباخته شکایت خودشان را در پلیس آگاهی مشهد مطرح است اما طی بررسی‌ها و اسناد مکشوفه توسط پلیس و همچنین اعترافات متهم، متأسفانه به‌دلیل پایین بودن مبالغ کلاهبرداری، ‌ تاکنون بیش از ۵۰ مالباخته دیگر از استان تبریز و خراسان رضوی اقدام به‌طرح شکایت نکرده‌اند.

جانشین فرماندهی انتظامی خراسان رضوی افزود: شهروندان گرامی که به این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند می‌توانند با مراجعه به پلیس آگاهی خراسان رضوی شکایات خود را مطرح کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.