مرجع عالیقدر تشیع گفت: یکی از مشکلات در حوزه‌های علمیه این است که تنها به فقه و اصول اهمیت می‌دهند حال آن که براساس فرمایش پیامبر اسلام(ص) علم بر سه نوع محکمات، فریضه واحده و فقه و اصول است.

 آیت‌الله جوادی آملی:طلاب حوزه‌های علمیه نباید صرفا به یادگیری فقه و اصول اکتفا کنند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی ظهر امروز در اجتماع حوزویون خراسان رضوی در محل مدرسه علمیه عالی نواب مشهد اظهار داشت: در متون دینی طلب علم به عنوان یک امر واجب و مهم برشمرده شده و نباید به علم متعارف و موجود اکتفا کرد.

مرجع عالیقدر تشیع بیان کرد: یکی از مشکلات در حوزه‌های علمیه این است که تنها به فقه و اصول اهمیت می‌دهند حال آن که براساس فرمایش پیامبر اسلام(ص)، علم بر سه نوع محکمات، فریضه واحده و فقه و اصول است.

آیت‌الله جوادی آملی عنوان کرد: امروز باید شناخت دقیقی از مکاتب و آرا و نظرات جهانی داشته باشیم و این مهم بیانگر این است که ابتدا باید حق و باطل را به درستی شناخت و سپس به سراغ جهانی اندیشیدن و یا جهانی حرف زدن رفت.

وی با بیان اینکه قرآن کریم متعلق به تمام بشریت است و مخصوص فرقه مشخص و خاصی نیست تاکید کرد: حوزه‌های علمیه نقش بارزی در تربیت اساتید و طلاب دارند و باید اساتید توانمند در این حوزه تربیت شوند و در این راستا وظیفه مدیران حوزه‌های علمیه بسیار خطیر است.

مرجع عالیقدر تشیع عنوان کرد: مدیر حوزه وظیفه‌اش این است که طلبه مستعد را تربیت کند و وی را همچون درختی، تنومند سازد؛ حوزه علمیه نیازمند مدیر توانمند و لایق است.

آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به مورد نمونه حوزه علمیه نجف تاکید کرد: استعدادیابی و استعدادشناسی و فراهم کردن زمینه مناسب برای تربیت طلاب وظیفه مدیران حوزه علمیه است و از سوی دیگر طلاب نیز باید وظایف خود را به درستی درک کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.