خراسان جنوبی- استاندار خراسان جنوبی که مدتی است بازدید های محله به محله در شهر بیرجند را آغاز کرده و با حضور در مساجد بالا و پائین شهر با حضور مسئولان میز های خدمت راه اندازی می کند سعی دارد تا با دیدار های چهره به چهره با بخشی از مشکلات مردم این شهر آشنا شود.

فاصله امکانات شمال تا جنوب بیرجند زیاد است/اراضی دولتی بلا تکلیف تعیین تکلیف می شوند

قدس آنلاین-گروه استان ها: محمدصادق معتمدیان پیش از بازدید محله‌های شهر بیرجند هم چنین طی یک سال گذشته تاکنون به ۱۰ شهرستان‌ دیگر خراسان جنوبی نیز سفر کرده و در پایان این سفرها میزهای خدمت به منظور رسیدگی به مشکلات و مطالبات مردم برگزار کرده است.

بنا بر گفته وی در این دیدار ها مردم بیش از هر دستگاهی بیشترین مشکلات را در ارتباط با آب و فاضلاب، اداره کل ورزش و جوانان، شهرداری بیرجند، اداره کل راه و شهرسازی و آموزش و پرورش با وی درمیان گذاشتند.

در میان دیدار های استاندار با مردم اما آخرین نشست وی به منظور جمع‌بندی مشکلات شمال شهر بیرجند و با حضور مسئولان در مسجد امام هادی (ع) بلوار شعبانیه از حرارت و تندی بیشتری برخوردار بود تا آن جا که نشان داد صبر وی در حال تمام شدن است و شاید از همین رو محمدصادق معتمدیان خطاب به دستگاه های دولتی تذکر داد و برایشان خط و نشان قانونی کشید.

فاصله شمال تا جنوب را کم می کنیم

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه فاصله بین شمال و جنوب شهر بیرجند مشهود است اظهار داشت: این در حالیست که کمتر از نیمی از مردم شهرستان بیرجند در شمال شهر سکونت دارند.

وی عدم برخورداری از امکانات بهداشتی و درمانی، کمبود فضای سرانه آموزشی، کمبود فضای سبز، مشکلات مبلمان شهری، اماکن تفریحی و رفاهی و بازارچه‌ای متناسب با نیاز مردم را از جمله مشکلات شمال شهر بیرجند عنوان کرد.

معتمدیان گفت: از ماه‌های گذشته به معاونت عمرانی استانداری دستور داده شد تا مطالعه‌ای در خصوص کمبودهای شمال شهر انجام شود تا شناخت کاملی نسبت به نیازهای مردم این منطقه داشته باشیم و با بسیج امکانات و استفاده از ظرفیت‌های استانی و شهرستانی و ملی، عقب‌افتادگی‌های بیش از ۴۰ سال گذشته را با هم و تلاش جهادی مدیران سرعت ببخشیم.

وی افزود: آنچه مسلم است عزم جدی مسئولان استان اعم از دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی و حاکمیتی، شهرداری و شورای شهر است تا به جبران عقب افتادگی‌های منطقه کمک کنیم در این زمینه از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌شود تا شرمنده مردم نشویم و در زمان‌بندی مشخص نتایج کار را به اطلاع مردم برسانیم.

وی یادآور شد: در بازدیدهای شهرستانی و ملاقات‌هایی که با مسئولان کشوری داشته‌ایم به طور قاطع عرض می‌کنم شمال شهر بیرجند بیشترین عقب افتادگی از نظر زیرساخت‌ها را دارد.

تعیین تکلیف اراضی بلاتکلیف

استاندار هم چنین در این نشست ضمن انتقاد از بسیاری زمین های رها شده و بلااستفاده در مالکیت ادارات دولتی از جمله بنیاد مستضعفان و اوقاف اظهار کرد: بازدیدهای هوایی و زمینی از بیرجند نشان می‌دهد لکه‌های بسیار زیادی از اراضی داخل و اطراف شهر دیده می‌شود که چهره زشتی به شهر زیبای بیرجند داده است.

بنیاد مستضعفان، اوقاف و امور خیریه، بنیاد شهید و سایر دستگاه ها باید اراضی مربوط به خود را تعیین تکلیف کنند زیرا آسیب این اراضی به مردم می‌رسدوی بیان کرد: یکی از افتخاراتی که به آن می‌بالیم، پاکیزه و زیبابودن شهر بیرجند است لذا باید این اراضی با استفاده از ظرفیت استانداری و شهرداری تعیین تکلیف شود.

استاندار خراسان جنوبی افزود: بنیاد مستضعفان، اوقاف و امور خیریه، بنیاد شهید و سایر دستگاه ها باید اراضی مربوط به خود را تعیین تکلیف کنند زیرا آسیب این اراضی به مردم می‌رسد.

وی تصریح کرد: اگر موضوع دوستانه حل نشد مجبور هستیم از روش‌های دیگری که خیلی خوشایند نیست استفاده کنیم لذا به عنوان اولتیماتوم جدی عرض می کنیم با شهرداری، فرمانداری، راه و شهرسازی برای توسعه این منطقه همراهی شود.

وی ادامه داد: هر کجای شهر دست می‌گذاریم اراضی مربوط به اداره اوقاف و امور خیریه یا بنیاد مستضعفان است، یا در اختیار برخی دستگاه‌های اجرایی قرار دارد که مقداری صبور هستند اما صبر ما کم است چون علاقه‌مندیم به سرعت کار را انجام دهیم و مشکلات مردم را حل کنیم.

وی افزود: اینکه بخواهید منافعی ایجاد شود خیلی خوب است اما باید برای مردم استان هزینه شود و ما نیز به عنوان مطالبه‌گر شما در این زمینه پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

محرویت زدایی از چهره شهر

استاندار به تکمیل و کلنگ‌زنی برخی پروژه‌ها در سال جاری اشاره کرد و از افتتاح ساخت مخزن ۲ هزار مترمکعبی شمال شهر بیرجند خبر داد و افزود: این طرح به منظور جبران کمبود آب مجتمع‌های شمال شهر در حال ساخت است.

وی یکی از مشکلات این منطقه را جمع‌آوری فاضلاب دانست و اظهار داشت: تا پایان سال جاری سه پروژه مهم آب و فاضلاب شهری در راستای توسعه شبکه فاضلاب به بهره‌برداری خواهد رسید.

معتمدیان گفت: در بحث توسعه فضای آموزشی، هنرستان ۱۵ کلاسه کار و دانش الهیه امسال تکمیل و مهرماه مورد استفاده قرار خواهد گرفت همچنین سالن چند منظوره دبستان ابتدایی امام حسن مجتبی (ع) هفته دولت کلنگ‌زنی می‌شود و تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری می‌رسد.

وی از کلنگ‌زنی مدرسه ۱۲ کلاسه جدید در سایت ۲۵ هکتاری باقریه خبر داد و افزود: همچنین عملیات اجرایی پایگاه خدمات اجتماعی در محله کارگران آغاز می شود و یک سال بعد به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: کلنگ‌زنی مرکز فرهنگی هنری در محله کارگران، احداث ۸۰ واحد مسکن نیازمندان با مشارکت خیران حدفاصل الهیه و موسی بن جعفر (ع)، احداث سالن ورزشی، یادمان شهدای گمنام در پارک شعبانیه، پارک محله الهیه، چهار پایگاه بهداشتی از دیگر پروژه‌هایی است که در شمال شهر آغاز خواهد شد.

وی افزود: مشکلاتی در زمینه برق محلات کارگران و شعبانیه بیرجند مطرح شد که در دستور کار شرکت توزیع برق قرار گرفت و به سرعت عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

معتمدیان به احداث و تکمیل کتابخانه در خیابان نرجس اشاره کرد و گفت: با مشارکت خیرین و کمک های استانی این پروژه تا پایان سال مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.