معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی از تشکیل انجمن خیران میراث فرهنگی خراسان رضوی خبر داد.

انجمن خیران میراث فرهنگی خراسان رضوی تاسیس می‌شود

به گزار قدس آنلاین، احمد دیناری با اعلام این خبر افزود: محدودیت اعتبارات برای حفظ و احیای بناهای تاریخی یکی از چالش‌های اساسی میراث فرهنگی است و با توجه به این که تعداد زیادی از آثار تاریخی در فهرست آثار ملی و آثار واجد ارزش تاریخی ثبت شده و لزوم توجه بیش از پیش به این آثار در جهت حمایت و حفاظت از مواریث فرهنگی و کمک به دستگاه‌های اجرایی متولی، انجمن خیرین میراث فرهنگی با مشارکت تعدادی از دلسوزان و فعالان عرصه‌های فرهنگی و سرمایه‌گذاری در حال تشکیل است.

وی ادامه داد: در جلسه‌ای با حضور علاقه‌مندان و متقاضیان به این انجمن، اساسنامه این انجمن مورد بررسی قرار گرفت و هفت نفر هیئت موسس که ترکیبی از فعالان حوزه‌های علمی و آموزشی، فرهنگی، اقتصادی، رسانه‌ای و اجرایی هستند، انتخاب و مقرر شد که پیگیری‌های لازم را جهت تاسیس آن انجام دهند.  
دیناری تصریح کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد به عنوان ظرفیتی مردمی هم به تامین منابع مرمت و حفاظت و احیای آثار تاریخی کمک می‌کنند و هم نقش نظارتی خواهند داشت.  
وی تصریح کرد: خیران بسیاری علاقه‌مند به کمک‌های مالی جهت احیای آثار تاریخی و فرهنگی هستند که این انجمن نقش بسزایی در بسترسازی این امر مهم خواهد داشت.  
معاون سرمایه‌گذاری  اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی تاکید کرد: طبق بند "د" تبصره ۱۰ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ وجوه و هزینه‌هایی که توسط اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور احداث، تکمیل، تجهیز فضاها، حفاظت، مرمت و نگهداری از بناهای تاریخی فرهنگی پرداخت می‌شود، با تایید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی تلقی می‌شود.
دیناری افزود: این موضوع فرصت و بستر مناسبی برای ورود خیرین و سرمایه‌گذاران به این عرصه و استفاده از ظرفیت‌های قانونی پیش‌بینی شده است.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.