برخی مشتریان شرکت صنعت خودرو آذربایجان، از تأخیر در تحویل خودروهای MG گلایه کردند.

چرا MG های ما را نمی‌دهید؟

به گزارش قدس آنلاین به گفته یکی از مشتریان این شرکت، وی در اردیبهشت ماه سال گذشته خودروی MG ۳۶۰ را با قیمت قطعی ۶۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان با پیش پرداخت ۱۰ میلیون تومان ثبت‌نام کرده است. بعد از آن قرار بوده است که در مردادماه همان سال با تکمیل وجه خودروی خود را تحویل بگیرد.

به گزارش ایسنا وی ادامه داد: با این حال خبری از تحویل خودرو نشد لذا به وزارت صنعت، معدن و تجارت شکایت کردم که با توجه به اینکه تعداد زیادی افراد مشابه من وجود داشتند قرار شد طبق یک جدول مشخص، خودروها به مشتریان تحویل داده شود که طبق این جدول نوبت تحویل خودروی بنده به مرداد ماه امسال افتاده است؛ اما همچنان خبری از دعوتنامه برای تحویل خودرو نیست.

این مشتری شرکت صنعت خودروی آذربایجان گفت: شخص خودم طبق سرسیدها برای پرداخت مابقی مبلغ خودرو، تا دی ماه سال گذشته ۴۶ میلیون تومان واریز کرده‌ام.

وی ادعا می‌کند که این شرکت از فروردین‌ماه امسال دیگر خودرویی به مشتریان تحویل نداده است اما دیده شده که تعدادی از این خودروهای صفر کیلومتر در بازار آزاد به فروش رسیده است ضمن اینکه دفتر مرکزی این شرکت در تهران جمع شده است.  

در همین زمینه یکی دیگر از مشتریان این شرکت به ایسنا گفت: خودروی MG ۳۶۰ دنده اتوماتیک را در اواخر خرداماه سال گذشته با پرداخت ۲۰ میلیون تومان با موعد تحویل ۱۴۰ روز کاری و به قیمت تمام شده نزدیک به ۸۹ میلیون تومان پیش‌خرید کردم. با توجه به آنچه که در قرداد قطعی ما ذکر شده؛ قرار بود که خودرو بعد از ۱۴۰ روز یعنی حدودا ۱۵ مهرماه سال گذشته تحویل داده شود.

وی ادامه داد: مابقی مبلغ را قرار بود از زمان عقد قرارداد به صورت هر دوماه یک بار به مبلغ ۱۵ میلیون تومان در چهار قسط پرداخت کنیم. دو قسط اول را به سبب نگرانی از بابت اینکه مبادا دیرکرد ما در پرداخت قسط منجر به تاخیر در تحویل شود، سر موعد مقرر در نمایندگی پرداخت کردیم. دو قسط اول که در مجموع ۳۰ میلیون تومان است، پرداخت شد. ۳۰ میلیون تومان الباقی هم قرار بود به صورت وام در نظر گرفته شود.

این مشتری خاطرنشان کرد: پس از آنکه مدتی از موعد تحویل‌ خودرو گذشت اما خبری از از رسال دعوتنامه‌ها نشد، با حدود ۱۵ نفر از دیگر مشتریان به شرکت مراجعه‌ کرده و موضوع را پیگیری کردیم.  از همان زمان تاکنون تنها جوابی که شنیده‌ایم این است که برخی قطعات برای خودروها وجود ندارد، یا قطعات وارد شده اما از گمرک ترخیص نمی‌شوند. این درحالی است که در همان زمان مراجعه ما به نمایندگی، بیش از ۱۵۰ خودرو در نمایندگی‌ موجود و برای فروش آماده بود اما خودروی مشتریان را تحویل نمی‌دادند.

وی مدعی شد: در بهمن ماه سال گذشته شرکت تصمیم گرفت قرعه‌کشی کرده و به ترتیب خودروی مشتریان را تحویل دهد که موعد خودروی بنده به مهرماه سال جاری افتاد. اما طبق پیگیری‌های ما از فروردین‌ ماه امسال خودرویی تحویل مشتریان نشده است و این در حالی است که تعدادی خودرو در بازار آزاد به فروش رسیده است.

این موضوع از شرکت صنعت خودرو آذربایجان پیگیری شد. این شرکت در پاسخ اعلام کرد: خودروها واقعا دچار نقص قطعه بوده و به دلیل اینکه به سبب تحریم‌ها و ممنوعیت‌های وارداتی، قطعه به موقع به دست شرکت نرسیده است، شرکت نیز نتوانسته است خودروهای خود را تکمیل و به مشتری عرضه کند. در این راستا شرکت تصمیم گرفته است که از طریق کشور ثالث قطعات را واردات ایران کند که در این رابطه نیز همین کشور ثالث نتواسته است از پس کار برآید. اما اقداماتی در این زمینه صورت گرفته و به‌زودی قطعات وارد، از گمرک ترخیص، خودروها تکمیل و به مشتریان عرضه خواهد شد.

این شرکت در رابطه با تعطیلی دفتر مرکزی خود در تهران نیز تاکید کرد: این یک نمایشگاه بوده است که به دلیل هزینه‌های این شرکت، اضافه برآورد شده و تعطیل شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.