عربستان سعودی روز یکشنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد که هر شهروند یا مقیم سعودی که بخواهد بدون کسب مجوز در مراسم حج شرکت کند، زندانی و جریمه نقدی می شود.

عربستان شهروندانش را که بدون مجوز به حج بروند، زندانی می کند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، وزارت کشور سعودی در صفحه توئیتری خود خاطرنشان کرد، از تمامی شهروندان و افراد مقیم در عربستان که متقاضی انجام مناسک حج هستند، تقاضا می شود که مجوز لازم را در این خصوص اخذ کنند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: نیروهای امنیتی مانع خودروهایی خواهند شد که مجوز ورود به مکه مکرمه را به همراه نداشته باشند.

این وزارتخانه هشدار داد که صاحبان و رانندگان وسایل نقلیه حامل حاجیان به مکه مکرمه پیش از اخذ مجوز، در معرض جریمه قرار خواهند داشت.

عربستان به ترتیب رانندگانی که برای بار نخست شهروندان این کشور را بدون مجوز به حج بیاورند، ۱۵ روز زندان و یا 2200 دلار (10 هزار ریال سعودی)، برای دومین بار دو ماه زندان و یا پنج هزار و ۶۰۰ دلار (۲۵ هزار ریال سعودی) و برای کسانی که برای سومین بار مرتکب این خطا شوند، شش ماه زندان و یا ۱۱ هزار و ۳۰۰ دلار (۵۰ هزار ریال سعودی) جریمه در نظر گرفته است.

به گزارش ایرنا، مقامات سعودی علاوه بر حکم زندان، جرایم نقدی نیز برای متخلفان در نظر گرفته اند.

بر همین اساس، اگر راننده ای که حاجیان را غیر قانونی منتقل می کند، خارجی باشد، پس از جریمه از کشور اخراج می شود و برای مدت معینی حق ورود به عربستان را نخواهد داشت.

این قانون همچنین به لحاظ قضایی اجازه مصادره خودرویی را می دهد که به صورت غیر قانونی حاجیان را جابجا کرده است.

منبع: العالم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.