حدود دو هفته دیگر دوباره سر و کله کارت‌های سوخت برای سوخت‌گیری خودروهای شخصی پیدا می‌شود.

۸۰ هزار کارت سوخت معطل واگذاری است

بر این مبنا و طبق تصمیم گرفته شده، از ۲۰ مرداد مالکان خودروها موظف به استفاده از کارت سوخت خود برای دریافت بنزین خواهند بود. کارت‌هایی که یک بار چند سال پیش وارد چرخه دریافت سوخت و پس از مدتی با تک نرخی شدن بنزین از رده خارج شدند، حالا برای مرحله دوم قرار است با همان کارایی قبلی وارد همان چرخه شوند. گرچه هنوز خبری از سهمیه‌بندی و تغییر قیمت بنزین به‌وضوح نیست، اما به نظر می‌رسد این اقدام ابتدا به منظور کنترل قاچاق بنزین باشد و بعد احتمالاً برگشت سهمیه‌بندی‌ها!

در شرایط موجود و زمان کمی که تا اجرایی شدن استفاده از کارت بنزین شخصی برای سوخت‌گیری خودروها مانده، هنوز هم هستند خودروهایی که کارت سوخت آن‌ها به هر دلیلی در دفاتر پستی باقی مانده و مالکان نتوانسته‌اند آن‌ها را دریافت کنند.

 مراجعه به سایت شرکت پست برای پیگیری سرنوشت کارت سوخت

مدیرکل پست خراسان رضوی در گفت‌وگو با قدس در خصوص چگونگی دسترسی مردم به کارت‌های سوخت خودروهایشان توسط پست گفت: طبق تمهیداتی که از سوی شرکت پست اندیشیده شده، بهترین روش برای دسترسی سریع به کارت‌های سوخت، ورود کد رهگیری ۲۰ رقمی ثبت شده در قبض پستی، در قسمت خدمات الکترونیکی پست، بخش رهگیری مرسولات سازمانی مندرج در سایت شرکت ملی پست به آدرس www.post.ir است.

سید احمد موسوی می‌افزاید: متقاضیان می‌توانند پس از اطلاع از محل دقیق نگهداری کارت سوخت خود با در دست داشتن مدارک شناسایی خودرو و مالک خودرو (فردی که خودرو به نامش است) به آدرس ذکر شده مراجعه و کارت سوخت خود را دریافت کنند.

وی همچنین اظهار داشت: هم استانی‌ها می‌توانند در صورت تمایل از گزینه ارسال مجدد کارت سوخت در بخش رهگیری مرسولات سازمانی استفاده نمایند. یادآوری این نکته هم قابل توجه است که هنگام دریافت کارت سوخت، مبلغ ۱۰ هزار تومان از متقاضیان دریافت و به حساب شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی واریز خواهد شد.

موسوی در پاسخ به تعداد کارت سوخت‌هایی که مالکان آن‌ها  به سراغشان نیامده و  در شرکت پست معطل مانده، گفت: تا پایان تیرماه ۷۲۱ هزار کارت در باجه‌های معطله این شرکت وجود داشت که از این میزان ۸۰ هزار مربوط به خودروهای هم استانی‌ها در خراسان رضوی هستند که طبق اعلام شرکت پست در صورت عدم مراجعه در زمان مقرر ابطال خواهند شد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.