معاون آموزشی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی از شرکت ۱۳ هزار و ۶۰۵ داوطلب در آزمون استخدامی آتش‌نشانی در این استان خبر داد.

شرکت بیش از ۱۳ هزار داوطلب در آزمون استخدامی آتش‌نشانی خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، دکتر حسین امینی با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی آتش‌نشانی استان در روز ۱۸ مرداد ماه سال جاری اظهار کرد: از ۱۳ هزار داوطلب شرکت‌کننده، بیش از ۱۰ هزار نفر در حوزه امتحانی مشهد شامل شهرستان‌های مشهد، کلات، بینالود، سرخس، چناران، قوچان و درگز شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: در حوزه امتحانی تربت حیدریه ۸۲۲ داوطلب از شهرستان‌های تربت حیدریه، خواف، رشتخوار، زاوه، گناباد و بجستان در این آزمون به رقابت خواهند پرداخت.
معاون آموزشی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی تصریح کرد: ۸۱۳ نفر نیز در حوزه امتحانی سبزوار، شامل شهرستان‌های سبزوار، داورزن، خوشاب، جوین و جغتای در آزمون استخدامی آتش نشانی حضور دارند.
وی با اشاره به اینکه «در حوزه امتحانی نیشابور با ۶۳۱ داوطلب از شهرستان‌های نیشابور و فیروزه در این آزمون به رقابت خواهند پرداخت»، اظهار کرد: در حوزه امتحانی تربت جام نیز ۵۶۴ نفر از شهرستان‌های تربت جام، تایباد، صالح آباد، فریمان و باخرز در این آزمون حضور دارند.
امینی اضافه کرد:در حوزه امتحانی کاشمر نیز ۴۱۵ داوطلب از شهرستان‌های کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و مه ولات در آزمون استخدامی آتش‌نشانی به رقابت خواهند پرداخت.
معاون آموزشی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی با اشاره به اینکه «این آزمون در دو بخش علمی و عملی برگزار می‌شود»، بیان کرد: آزمون علمی به صورت کتبی و سوالات چهار جوابی برگزار می‌شود که هر پاسخ صحیح یک امتیاز مثبت و هر پاسخ غلط نیز یک سوم امتیاز منفی دارد.
 امینی بیان کرد: حد نصاب قبولی در آزمون علمی، بر اساس شغل محل‌ها تعیین می‌شود و معرفی شدگان در حدود ۵ برابر ظرفیت در این مرحله به آزمون عملی راه می‌یابند. امتیاز آزمون علمی بر اساس ۴۰ درصد نمره عمومی و ۶۰ درصد نمره اختصاصی محاسبه می‌شود و در نهایت ۷۵۰ نفر در این آزمون در استان پذیرفته خواهند شد.
وی در رابطه با لیست مشاغلی که از طریق این آزمون، استخدام پیمانی برای آن‌ها انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: آتشنشان، کاردان آتشنشان وراننده خودرو تندرو سنگین مشاغلی هستند که از طریق این آزمون، استخدام پیمانی برای آن‌ها در استان انجام می‌شود.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.