خراسان شمالی- معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده گفت: یکی از مهم‌ترین رویکردهای ما در دولت دوازدهم نگاه برنامه‌ای به حوزه زنان است که سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در خراسان شمالی رونمایی خواهد شد.

مرحله دوم طرح گفتگوی خانواده و تاب آوری اجتماعی اجرا می شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل ازاداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی دکتر معصومه ابتکار در آغاز سفر یکروزه خود به خراسان شمالی در فرودگاه بجنورد و در جمع خبرنگاران استان گفت: برنامه هایی در خصوص کارآفرینی جهت ارتقای توانمندی حوزه زنان و اشتغال کارآفرینی، اجرای مرحله دوم طرح گفتگوی خانواده و تاب آوری اجتماعی برای این استان خواهیم داشت که امیدواریم اجرای این طرح ها استمرار یابد.

وی در ارتباط با تحقق ۳۰ درصدی حضور مدیران زن در دولت و استان‌ها نیز افزود: این موضوع در حال پیگیری است و نتیجه آن در هفته دولت با ارائه کارنامه ای در این خصوص نهایی و اعلام خواهد شد .

دکتر ابتکار در ارتباط با حضور زنان در ورزشگاه ها نیر گفت: با توجه به مناسب سازی هایی که در ورزشگاه انجام شده از جمله جداسازی ورودی ها مسیرها و محل نشستن تماشاگران به زودی شاهد حضور زنان در ورزشگاه ها خواهیم بود .

وی همچنین در خصوص برقراری مرخصی های ۹ ماهه و پاس شیر برای زنان شاغل بعنوان مشوق نیز خبر داد و گفت : این مشوق ها باید در بخش خصوصی نیز اجرا شود که هم اکنون پیگیر این موضوع هم هستیم.

گفتنی است: حضور در نشست فعالان حوزه زنان و خانواده وسازمانهای مردم نهاد وهمایش "رد پای آب"،حضور در شورای برنامه ریزی و توسعه استان خراسان شمالی و امضای تفاهم نامه های ساخت هنرستان شبانه روزی در راز وجرگلان ،ایجاد اندیشکده و تقویت رشته های دانشگاهی دختران دانشگاه کوثر و طرح توانمندسازی اجتماع محور بانوان بازدید از بند نسوان زندان بجنورد و چند طرح مهارت آموزی و اشتغال وبازدید از طرح های کارآفرینی دو بانوی شیروانی و فاروجی از اهم برنامه های سفر یکروزه دکتر ابتکار به استان خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.