خراسان شمالی-رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی از کاهش ۲۶/۷درصدی صادرات استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در سه ماهه سال جاری ۷۶ هزار تن محصول به ارزش ۲۰ میلیون دلار از این استان صادر شد.

 صادرات خراسان شمالی ۲۶درصد کاهش یافت

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رضا فیروزه در نشست خبری صدور برخی بخش نامه ها و ممنوعیت های صادرات را از علل کاهش صادرات عنوان کرد.

وی همچنین گفت: در این مدت همچنین ۱۱ میلیون دلار کالا نیز وارد استان شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷۰ درصد افزایش داشته است.

فیروزه در بخش دیگری از سخن خود درباره صدور جوازها در سطح استان اظهار داشت: جواز بهره برداری برای راه اندازی خط تولید کاغذ از کربنات کلسیم در شهرستان جاجرم را در فروردین امسال صادر کردیم.

وی با اعلام اینکه بهره برداری از این خط تولید معطل دریافت ارز دولتی از سوی بانک مرکزی برای واردات ماشین آلات این خط تولیدی است، تصریح کرد: حل این مشکل را به مسئولان ذی ربط کشوری انعکاس داده ایم و امیدوار هستیم که بانک مرکزی ارز دولتی را به این سرمایه گذار برای انجام واردات ماشین آلات مورد نیازش به کشور را اختصاص دهد.

وی افزود: این ماشین آلات که وارد شوند این خط تولیدی طی مدت هفت ماه به بهره برداری می رسد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی همچنین خاطر نشان کرد: هلدینگ دولتی ایمیدرو نیز تامین خوراک این خط تولید را تضمین کرده است.

فیروزه در ادامه از صدور جواز تاسیس برای ۶۵ واحد صنعتی در استان در چهارماهه امسال خبر داد و گفت: برآورد می شود بیش از ۳۰ درصد از این جوازها منجر به دریافت جواز بهره برداری شود.

وی خاطرنشان کرد: ارزش سرمایه گذاری این میزان جواز تاسیس، یکهزار و ۱۹۷ میلیارد ریال برآورد شده و با بهره برداری از آن برای ۷۵۵ نفر شغل ایجاد می شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در ادامه در خصوص توزیع لاستیک های ماشین کامیون ها نیز گفت: از هفته آینده ۱۱ هزار حلقه لاستیک کامیون ها و ماشین آلات سنگین و هزار و ۵۰۰ تن برنج و سه هزار تن شکر در سطح استان توزیع می شود

فیروزه با اشاره به اینکه در حال حاضر در سطح کشور و استان با انباشت این لاستیک ها مواجه هستیم، عنوان کرد: در هفته جاری در ستاد تنظیم بازار استان نحوه توزیع این لاستیک ها را تعیین تکلیف خواهیم کرد.

وی در ادامه گفت: ۱۵ درصد از لاستیک هایی که توزیع خواهند شد به کامیون ها و ماشین آلات سنگین درون شهری و مابقی نیز به کامیون های سنگین استان فعال در جاده های برون شهری داده می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.