مدیر کل کمیته امداد استان خراسان رضوی گفت: اقتصاد انفاق نقش تاثیرگذاری در موضوع رونق تولید دارد.

اقتصاد انفاق نقش تاثیرگذاری در موضوع رونق تولید دارد/ ۱۰ هزار فرصت شغلی امسال در خراسان رضوی ایجاد می شود

حبیب الله آسوده در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: اقتصاد انفاق نقش تاثیرگذاری در موضوع رونق تولید دارد.

وی تصریح کرد: سال گذشته در حدود ۲۶میلیارد تومان از محل صدقه در قالب ۱۶هزار صندوق های بزرگ تعبیه شده در خیابان ها و محله ها و ۵۴۰هزار صندوق خانگی در استان خراسان رضوی کمک های مردمی صورت گرفت که در قالب سرفصل های تسهیلات ، تهیه جهیزیه ، تحصیل،اطعام و سایر موارد مشابه صرف می شوند.

آسوده با بیان اینکه از تاثیر مقوله زائر و زیارت در پیشبرد شعار رونق تولید در استان خراسان رضوی نباید غفلت صورت بگیرد، افزود: سال گذشته در حدود ۱۳۰هزار زائر با حمایت کمیته امداد استان از سراسر کشور برای زیارت بارگاه امام رضا(ع) به مشهد مقدس سفر کردند و در طول چهار روزی که در این شهر حضور داشتند ضمن استفاده از  برنامه های فرهنگی ، با کمکی که کمیته امداد در تهیه سوغات به انها انجام می دهد بسته های سوغات را خریداری کردند که این موضوع نیز نقش قابل تاملی در تحقق رونق تولید دارد.

وی بیان داشت: همچنین سال گذشته با کمک کمیته امداد استان  و تجمیع کمک های خیرین ، منابع دولتی و مردمی در حدود ۲ هزار واحد مسکونی در سطح استان خراسان رضوی ساخته شد و در اختیار افراد تحت پوشش این نهاد قرار گرفت.

آسوده با بیان اینکه سال گذشته با همکاری بانک ها همه تسهیلات کمیته امداد استان جذب شدند،  افزود: سال گذشته بیش از ۹هزار و پانصد فرصت شغلی از طریق ارائه تسهیلات به متقاضیان ایجاد شد وبه دلیل تکانه های اقتصادی که سال گذشته در کشور رخ داد حمایت و  نظارت بر این طرح های اشتغالزایی  تا زمانی که از حیث توانمند شدن آنها اطمینان حاصل نشود ادامه خواهد داشت ، همچنین توجه به صنایع دستی و ایجاد رونق در این زمینه و حتی کمک برای فروش انها از طریق برگزاری بازارچه های محلی و فصلی نیز مورد توجه کمیته امداد می باشد.

مدیر کل کمیته امداد استان خراسان رضوی  تصریح کرد: کمیته امداد استان خراسان رضوی برای سال جاری نیز در حدود ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای ایجاد اشتغال و رونق تولید در نظر گرفته است که پیش بینی می شود از این طریق در حدود ۱۰ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شود . از طرفی از بانک های استان نیز درخواست داریم که در زمینه مواردی نظیر ضمانت های بانکی برای دریافت این گونه تسهیلات ، تسهیل گری کنند زیرا در برخی موارد ، ضمانت هایی را در خواست می کنند که از عهده ی افراد که اغلب اقشار اسیب پذیر هستند خارج می باشد.

آسوده با بیان اینکه همچنین بر موضوع بازارچه های مجازی نیز تمرکز کرده ایم تا از این طریق محصولاتی که جامعه کمیته امداد تولید می کنند را به فروش برسانند،    افزود: از طرفی برای تحقق رونق تولید مسئولان در هر سطحی باید به بهبود فضای کسب و کار و تلاش برای رفع موانع تولید نیز توجه ویژه ای داشته باشند تا زمینه دریافت تسهیلات، مجوزهای قانونی، بیمه ، مالیات و موارد مشابه برای کارآفریننان هموار شود.

وی افزود: علاوه بر اشتغال فردی، از سال گذشته موضوع راهبری شغلی را نیز مدنظر قرار داده ایم، به طوری که افرادی اعلام می کنند که می توانند برای بیش از یک نفر شغل ایجاد کنند که به تناسب تعداد شغل و همچنین سرمایه ای که در زمینه به عنوان آورده ارائه می کنند، تسهیلاتی به آنها پرداخت می گردد.

آسوده افزود: به زودی نیز همایش تجلیل از کارآفریننان برتر کمیته امداد سراسر کشور به همراه نمایشگاهی از تولیدات آنها در شهر مقدس مشهد برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.