بورس تهران امروز (دوشنبه) نوسان نامحسوسی را تجربه کرده و در یک مسیر رفت و برگشتی در نهایت ۱۶۳ واحد رشد کرد و در کانال ۲۵۲ هزار واحد باقی ماند.

 پنجمین روز حرکت شاخص بورس در کانال ۲۵۲ هزار واحد

به گزارش خبرنگار اقتصادی قدس آنلاین، امروز نیز بورس تهران نوسان نامحسوسی را تجربه کرده و در یک مسیر رفت و برگشتی در نهایت ۱۶۳ واحد رشد کرد و در کانال ۲۵۲ هزار واحد باقی ماند. این پنجمین روزی که شاخص سهام در این کانال نوسانات کوچکی را تجربه می‌کند. واقعیت این است که عدم تغییر محسوس در محرک‌های بازار سهام همچون نرخ ارز و قیمت‌های جهانی سبب شده را خریداران انگیزه کافی برای حضور را بازار نداشته باشند. هر چند عملکرد منتشر شده از سوی شرکت‌های بورسی در گزارش‌های فصلی و ماهانه فراتر از انتظار بوده و می‌تواند محرکی جدی برای تداوم رشد قیمت سهام به ویژه در شرکت‌های بنیادی بازار باشد.

در این شرایط امروز نماد معاملاتی شرکت‌های گسترش نفت و گاز پارسیان، پتروشیمی پردیس، سرمایه‌گذاری غدیر، مابرات ایران و گروه صنعتی پاکشو بیشترین تاثیر را در رشد شاخص داشتند. در مقابل سهام شرکت معدنی و صنعتی گل گهر به تنهایی اثر کاهنده ۱۵۶ واحدی بر شاخص سهام داشت.

پتروشیمی پردیس دردوره یک ماهه منتهی به پایان تیر ۹۸ از محل فروش محصولات خود مبلغ ۸,۳۲۵ میلیارد ریال درآمد داشته که نسبت به دوره یک ماهه مشابه سال قبل ۱۸۳درصد افزایش داشته است. این شرکت براساس عملکرد ۱۰ ماهه برای سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۹۸ مبلغ ۴۵,۷۸۰ میلیارد ریال درآمد داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳۴درصد رشد داشته است. گزارش «شپدیس» علاوه بر آنکه به افزایش تقاضا در این نماد معاملاتی شد، «پارسان» را به عنوان سهامداران ۶۸.۷ درصدی این شرکت پتروشیمی در صدر توجهات بازار قرار داد.

از نگاهی دیگر امروز بیشترین میزان رشد قیمت به نماد معاملاتی شرکت‌های گروه صنعتی ملی، پارس الکتریک، خوراک دام پارس، صنایع شیمیایی سینا و ماشین‌سازی نیرومحرکه رسید و در مثقابل شاهد ثبت افت قیمت روزانه در سهام شرکت‌های کشت و صنعت پیاذر، بانک کارآفرین، شیر پاستوریزه پگاه اصفهان، داده‌پردازی ایران و گروه صنعتی سپاهان بودیم.

در فرابورس ایران اما امروز شاخص کل ۴.۵ واحد ریخت و به ۳۲۸۶ واحد رسید. در این بازار در مقابل تاثیر منفی معاملات پتروشیمی مارون، پتروشیمی زاگرس و پالایش نفت شیراز این شرکت‌های تولید نیرونی برق دماوند و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه بودند که مانع از افت بیشتر نماگر این بازار شدند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.