خراسان شمالی- معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از اجرایی شدن برنامه ای برای پیشبرد و ارتقا وضعیت زنان و خانواده در خراسان شمالی و ارتقا جایگاه بانوان در خراسان شمالی خبر داد و گفت: طرح توانمند سازی بانوان در خراسان شمالی برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی اجرایی می شود.

طرح توانمندسازی بانوان در خراسان شمالی اجرایی می شود
به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، دکترمعصومه ابتکار در نشست با فعالان حوزه زنان و خانواده، سازمان های مردم نهاد و همایش رد پای آب این استان با قدردانی از نگاه و همراهی دکتر شجاعی در اجرای طرح ها، اشاره داشت: قدردان حضور مردم خراسان شمالی در مراسم استقبال از رئیس جمهور هستم که در این سفر توانمندی ها و سرمایه عظیم اجتماعی استان به خوبی به نمایش گذاشته شد. 
ابتکار گفت: تلاش داریم در دولت دوازدهم موضوع زنان و خانواده از بحث اقتضائی و مناسبتی به موضوعات برنامه ای تبدیل شود. 
وی افزود: استان خراسان شمالی از زیر ساخت های خوب و سرمایه اجتماعی بسیار ارزشمندی برخوردار است و ما با توجه به این ظرفیت ها طرح هایی مانند تدوین سند ارتقای وضعیت زنان را در استان اجرا کرده ایم و همچنین تلاش داریم بر اساس ظرفیت های اقتصای، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی استان برنامه های حوزه زنان و خانواده را اجرا کنیم. 
وی خبر داد: خراسان شمالی برنامه ای برای پیشبرد و ارتقا وضعیت زنان و خانواده در دستور کار دارد و در این استان بر اساس برنامه حرکت خواهیم کرد و شاخص ها آن تدوین و ابلاغ شده است و در این برنامه زمینه های مهمی مانند موضوع ارتقای وضعیت آموزش زنان و دختران وجود دارد.  
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خاطر نشان کرد: در حال حاضر طرح هایی را با نهضت سواد آموزی در زمینه آموزش زنان روستایی و عشایری داریم و هدف اجرای این طرح ها این است که دختر بازمانده از تحصیل در کشور نداشته باشیم و بتوانیم درصد و نسبت این مسئله که در برخی مناطق روستایی و مرزی که شاهد این پدیده هستیم از بین ببریم. 
معصومه ابتکار افزود: فاصله خراسان شمالی از میانگین کشوری در شاخص آموزش عالی می تواند فرصت مناسبی برای توسعه مهارت آموزشی و استارتاپ ها در استان شود چرا که در بسیاری از استان ها به نرخ بالای حضور زنان در آموزش عالی به همان نسبت نیز نرخ بیکاری زنان تحصیلکرده بیشتر است. 
ابتکار اشاره داشت: در زمینه توان افزایی زنان که نیاز به کار و اشتغال دارند مهارت های کسب و کار مورد توجه بوده است و طرح هایی برای ارتقای این مهارت ها با همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط در استان خراسان شمالی اجرا شده است. 
وی تصریح کرد: در حال حاضر نیز طرحی با همکاری با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای زنان سرپرست خانوار در مناطق پر آسیب در دست اجرا داریم که این طرح مهارت افزایی از مرحله مهارت های عمومی کسب و کار تا مرحله بازاریابی و فروش کالاها و خدمات مربوط را در بر دارد. 
ابتکار ادامه داد: طرح ارتقای تاب آوری اجتماعی در خراسان شمالی اجرا شده است و در نظر داریم در سالجاری با گستره وسیع تر این طرح در دیگر شهرستان ها اجرا شود. 
وی تاکید کرد: در اجرای تمامی طرح ها در حوزه زنان و خانواده بر حضور سازمان های مردم نهاد و تشکل های مردمی توجه ویژه ای داریم و اخیرا نشستی برای ارتقای سمن ها برای حضور بهتر در عرصه های اجتماعی برگزار کردیم.  
ابتکار با بیان اینکه حمایت دولت از سازمان های مردم نهاد موجب ارتقای کمی و کیفی آنان شده است، ابراز امیدواری کرد: در بحث های زیست محیطی و اصلاح الگوی مصرف با مشارکت مردم و دستگاه های اجرایی ذی ربط رویکردها و سیاست های اجتماعی ایجاد شود تا بتوانیم الگوی صحیحی از سبک زندگی ایرانی اسلامی مورد تاکید مقام معظم رهبری را به نمایش بگذاریم. 
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در سفر قبلی بنده به استان خراسان شمالی طرح ملی گفت و گوی خانواده آغاز شد که مطالعه اجرای مرحله اول این طرح نشان می دهد آموزش مهارت های ارتباطی برای خانواده ها به ویژه جوانان ضرورت دارد.
معصومه ابتکار به ابراز خرسندی از پیشنهاد دکتر شجاعی مبنی بر تشکیل شورای مشورتی بانوان در شهرستان ها و در ادامه در استان، اظهار داشت: موضوع گفت و گوی خانواده یکی از محورهای این شوراها باشد.
ابتکار تاکید کرد: موضوع گفت و گوی خانواده تنها مختص زنان نیست بلکه برای رشد و تعالی خانواده باید تمامی عناصر جامعه ‌  داشته باشند.
بر اساس این گزارش در پایان این نشست از طرح ملی آموزشی بانوی آب رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.