یزد - نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت : ترویج فرهنگ غدیر در جامعه ضروری است و فراموش شدن این واقعه ، به معنای فراموشی هویت و مبانی اسلامی است.

ترویج فرهنگ غدیر در جامعه ضروری است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی صبح سه شنبه در همایش مبشران غدیر استان یزداظهارداشت : انسان از آنجایی که باید در مسیر کمال قرار گیرد، نیازمند نقشه راه و هدایت‌گری است که این هدایت‌گری را خداوند متعال به وسیله پیامبر(ص) برای ما معرفی کردند و امام علی(ع) و فرزندانشان را به امامت امت اسلامی معرفی کردند.

وی افزود:  امامان ما دارای شرایطی هستند که عصمت اولین ویژگی در این شرایط است و به وسیله امامت انحراف از راه اسلام به وجود نمی‌آید.

ناصری تصریح کرد: امروز وظیفه‌ای که در این زمینه بر دوش همه ما قرار گرفته این است که غدیر را احیا و زنده کنیم و زمینه‌ای فراهم سازیم که همه مسلمانان جهان به درستی واقعه غدیر را بشناسند و ان را درک کنند .

وی ادامه داد : نظر ما بر مبنای گسترش مفهوم غدیر که همان صراط مستقیم و تاکید قرآن کریم است قرار گرفته و در این زمینه باید تلاش کنیم و به تبیین این فرهنگ برای جهانیان بپردازیم و اگر غدیر در بین تمام مسلمانان جایگاه واقعی خود را پیدا کند، دیگر هیچ کسی در جهل و گمراهی نمی‌ماند و تمام  مسلمانان در راه مستقیم و عاقبت به خیری قرار می‌گیرند.

نماینده ولی فقیه در استان خاطر نشان ساخت : اگر واقعه غدیرفراموش شود، در واقع هویت و مبانی اسلام فراموش شده است  پس از پیامبر اکرم(ص) مسلمانان انقلابی عمل نکردند ولی الان که ما افتخار داریم که در کشوری با مذهب شیعه هستیم، باید در راستای تبیین غدیر گام برداریم.

ناصری تصریح کرد: امروز دشمنان تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا اسلام انحرافی و آمریکایی را در بین مسلمانان ترویج کنند، همه ما وظیفه داریم که اسلام ناب و فرهنگ غدیر را به همگان معرفی نماییم.

برنامه های غدیر باید باشکوه برگزار شود

 شهردار یزد هم در این همایش با تقدیر از عملکرد سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری نسبت به برگزاری این همایش، اظهار داشت: عید غدیر مهمترین عید شیعیان است که پاسداشت این روز در تنها شهر شیعه ثبت رسیده در فهرست میراث جهانی افتخاری برای تمام شیعیان جهان است.

جمال‌الدین عزیزی با تاکید بر لزوم حمایت از ستاد مبشران غدیر، گفت: همگان باید تمام تلاش و همت خود را به کار گیرند تا برنامه های غدیر باشکوه و به بهترین نحو ممکن برگزار شود و یزد در این ایام باید رنگ غدیر را به خود گیرد این ستاد با همراهی مردم و مسئولان تمام تلاش خود را در جهت پاسداشت و معرفی غدیر به کار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: البته برگزار کنندگان در نظر داشته باشند که به صرف اجرای برنامه بسنده نکنند و به محتوا توجه کافی و وافی را داشته باشند ما باید به نحوی عمل کنیم تا پس از پایان این ایام وظیفه خود را به نیکی انجام داده و توانسته باشیم دینمان را نسبت به شناخت بهتر غدیر ادا کرده باشیم.

همایش مبشران غدیر با حضور آیت الله ناصری امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان، غلامعلی سفید رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، مصطفی زارع زاده قائم مقام و محمد باقر پارساییان مدیر آموزش شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی یزد و جمعی از شهروندان و اعضای ستاد مبشر غدیر شهرداری یزد در مسجد روضه محمدیه یزد برگزار شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.