به گفته آندره ولتچک فیلسوف، فیلمساز و روزنامه نگار آمریکایی، ایرانیان مردمی شجاع و مغرور هستند. در صورت حمله، آنها می‌جنگند و اگر جایگزین دیگری وجود نداشته باشد، آنها با عزت خواهند مرد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل قدس آنلاین، آندره ولتچک فیلسوف، رمان نویس، فیلمساز و روزنامه نگار آمریکایی متولد شوروی سابق فردی است که جنگ‌ها و منازعات بسیاری را از نزدیک پوشش خبری داده است.

چهار کتاب از آخرین کتابهای او عبارتند از: خوش بینی انقلابی، نیهیلیسم غربی ، یک رمان انقلابی به نام "شفق قطبی" و "افشای دروغ های امپراتوری".

تماشای رواندا گامبیت، مستند مهم او درباره کشور رواندا یکی از مهم‌ترین مستندهای سیاسی است وی که به واسطه گفت‌وگویش با نوام چامسکی "درباره تروریسم غربی" شهرت بسیاری یافته است، درحال حاضر  ساکن شرق آسیا و خاورمیانه است. او در یادداشتی تحت عنوان «چرا باید از ایران محافظت و پشتیبانی کرد؟» نسبت به وقوع هرگونه اقدام نظامی علیه ایران و مردم این کشور هشدار می‌دهد و از مردم جهان می‌خواهد در قبال فشارها به ایران ساکت ننشینند.

وی در مقاله‌ای در رابطه با ایران و تحریم های آمریکا علیه این کشور می‌نویسد:

هنگامی که من این مقاله کوتاه را به رشته تحریر در می‌آورم، ایران در برابر قدرتمندترین کشور روی زمین ایستاده است؛ این کشور با خطر عظیمی روبه‌رو است که اگر جهانیان سریع تر از خواب بیدار نشوند ، ممکن است دیگر برای پیشگیری دیر شده باشد در غیر این صورت برای نجات این کشور عجله خواهند کرد.

شهرهای فوق العاده ایران در معرض خطر هستند، اما مهمتر از همه مردم این کشور هستند: مردمی باافتخار و زیبا ، خلاق که توسط یکی از قدیمی‌ترین و عمیق‌ترین فرهنگ‌های روی زمین شکل گرفته است.

این یک یادآوری برای جهان است: ممکن است ایران بدون هیچ دلیلی بمباران شود. تکرار می‌کنم: در حال حاضر هیچ دلیل منطقی برای حمله به ایران وجود ندارد.

ایران هرگز به کسی حمله نکرده است. این کشور هیچ بدی در حق ایالات متحده، بریتانیا یا حتی در قبال آنهایی که مثل عربستان سعودی و اسرائیل می‌خواهند بلافاصله این کشور نابود شود، انجام نداده است.

تنها "جرم" ایران این است که در مقابل شما -که به ویرانی سوریه کمک کردید-  ایستاده است و این که همچنان در کنار فلسطین و مردم فلسطین ایستاده و به آنها کمک می‌کند. این کشور بسیاری از ملل دورتر از خود، مانند کوبا و ونزوئلا را نجات داده درست زمانی که آنها به شدت به کمک نیاز داشتند و شما از آنها دریغ کردید.

من سعی می کنم برای بیان افکارم ساده‌ترین کلمات را انتخاب کنم. نیازی به تمرین های فکری نیست. میلیون‌ها ایرانی در معرض خطر قرار دارند، چراکه فرد روانی که در حال حاضر کاخ سفید را اشغال کرده است و می‌خواهد سلف خود را که توافق هسته‌ای را امضا کرده، تحقیر کند. این حرف من نیست این اطلاعات توسط کارمندان ترامپ فاش شده است؛ مسئله در مورد این نیست که چه کسی گانگستر بزرگتر است بلکه موضوع در مورد یک واقعیت وحشتناک است که تضاد و دشمنی با ایران هیچ ارتباطی با خود ایران ندارد.

این سؤال به ذهنم خطور می‌کند: واقعاً در چه جهانی زندگی می‌کنیم؟ آیا وضعیت فعلی قابل تحمل است؟ آیا جهان می‌تواند فقط بایستد، نظاره کند و دست روی دست بگذارد تا حقوق یکی از بزرگترین کشورهای روی زمین توسط نیروهای متجاوز ، وحشیانه و بدون هیچ توجیهی نقض شود؟

من ایران را دوست دارم! من عاشق سینما ، شعر  و غذای آنجا هستم. من عاشق تهران هستم و مردم ایران را که با استعداد، مؤدب و تحصیل کرده‌اند، دوست دارم. من عاشق متفکران آنها هستم. من نمی‌خواهم اتفاق بدی برای آنها رخ دهد.

می‌دانید، مطمئناً هرگز توسط رسانه‌های غربی به شما گفته نشده است، اما ایران یکی از باستانی‌ترین کشورهای روی زمین است و قادر است سیستم اقتصادی و اجتماعی خود را ایجاد و توسعه دهد.

ایران کشوری بسیار موفق است و طبق گزارش برنامه توسعه سازمان ملل، علی رغم تحریم‌ها و ارعاب وحشتناک از جانب غرب، در آستانه "پیشرفت انسانی بسیار"  قرار دارد. حتی بسیار فراتر از عزیزدردانه‌های غرب(کشورهایی) مانند اوکراین، کلمبیا یا تایلند.

مردم جهان آنها در مورد ایران به شما دروغ گفتند! ایران روحیه‌ای بین‌المللی دارد؛ آنها همبستگی زیادی با کشورهایی که توسط امپریالیسم غربی مورد هجوم قرار می‌گیرند از جمله کشورهایی آمریکای لاتین ، نشان می‌دهند. من آدمی مذهبی نیستم؛ اما در مورد مردم ایران باید بگویم، آنها مسلمان شیعه هستند. اما در ایران اصرار بر اینکه همه باید مثل هم فکر کنند وجود ندارد؛ دوستان، رفقا، برادران و خواهران ایرانی من هرگز به من اصرار نکرده‌اند که من همان کاری را انجام دهم که آنها احساس یا فکر می کنند درست است. آنها متعصب نیستند و باعث نمی‌شوند افرادی که مانند آنها نیستند ، احساس محرومیت کنند. ما با آنها متفاوت هستیم و در عین حال تشابهات بسیاری داریم. ما برای جهانی بهتر می‌جنگیم. همه ما بین‌المللی هستیم. به هم احترام می‌گذاریم و ما به دیگران احترام می‌گذاریم.

توجه داشته باشید که ایران نمی‌خواهد کشوری را تسخیر کند اما هنگامی که دوستانش مورد حمله قرار می‌گیرند ، در نقش یک یاری گر ظاهر می‌شود و به کمک دوستانش می‌رود؛ مثل سوریه.

در گذشته یعنی در سال ۱۹۵۳ دولت دموکراتیک ایران توسط استعمار غرب سرنگون شد فقط به این دلیل که می‌خواست از منابع طبیعی خود برای بهبود زندگی مردم خود استفاده کند. دیکتاتوری مرموز شاه پهلوی توسط همین استعمار غربی در ایران حاکم شده بود و پس از آن، با به بار نشستن انقلاب اسلامی مردم ایران در سال ۱۹۷۹ بار دیگر جنگی هولناک علیه ایران توسط همین استعمار با تحریک عراق آغاز شد؛ جنگی که با حمایت کامل و صریح غرب صورت گرفته بود.

قول داده‌ام این مقاله را کوتاه کنم. وقتی برای اطاله و شرح طولانی وجود ندارد. در حقیقت ، این یک مقاله نیست؛ این یک درخواست تجدید نظر است.

شاید وقتی این یادداشت منتشر می‌شود ، بسیاری از مردم ایران مضطرب باشند؛ آنها نمی‌فهمند که چه کاری انجام داده اند تا شایسته این رفتار باشند؛ این تحریم‌های ظالمانه، هواپیماهای آمریکایی که در نزدیکی سواحل ایران به پرواز در می‌آیند و هواپیماهای مرگبار بی-۵۲ فقط ده ها مایل دورتر مستقر شده‌اند.

ایرانیان مردمی شجاع و مغرور هستند. در صورت مقابله  و در صورت حمله، آنها می‌جنگند و اگر جایگزین دیگری وجود نداشته باشد، آنها با عزت خواهند مرد.

اما چرا؟ چرا باید بجنگند و چرا باید بمیرند؟ بخشی از خوانندگان من که در غرب زندگی می‌کنید بعد از خواندن این متن این سؤال را از دولت خودتان بپرسید: "دلیل شکل‌گیری این سناریوی وحشتناک چیست؟" توصیه‌ای به شما دارم؛ فیلم‌های ایرانی را تماشا کنید؛ آنها همه جا هستند و برنده همه جشنواره ها می‌شوند. درباره شاعران ایرانی بخوانید. غذای ایرانی بخورید و با یک جست‌وجوی کوتاه تصاویری از شهرهای تاریخی و مدرن ایران مشاهده کنید. به چهره مردم این کشور نگاه کنید. اجازه ندهید این اتفاق بیفتد و به استدلال یک بیمار روانی را برای خراب کردن زندگی میلیون‌ها نفر توجه نکنید.

هیچ دلیل واقعی برای جنگ علیه عراق ، افغانستان ، لیبی و سوریه وجود نداشت. جایی که غرب وحشتناک‌ترین مداخلات امپریالیستی را انجام داد و کل ملت آنها را ویران کرد؛ اما درباره ایران- که از همه این کشورها یک قدم فراتر است- باید گفت چالش ایجاد شده و فشارهای روزافزون به این کشور، ناشی از فقدان منطق و پاسخگویی از جانب غرب است.

اینجا و در قالب این متن کوتاه، حمایت همه جانبه خود را از مردم ایران و کشوری که گنجینه‌های فرهنگی بی شماری را هزاران سال به جهانیان بخشیده است ، اعلام می‌کنم.چرا که شک دارم اگر روزی ایران نابود شود، نسل بشر توان ادامه زندگی داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.