فشارهای اقتصادی حاکم بر زندگی طبقات متوسط و پایین سیر صعودی گرفته و اینجاست که فعالان فرهنگی باید برای بازنمایی این فشارها بکوشند.

بازنمایی زندگی مستأجران هم می‌تواند یک تراژدی اشک آور، هم یک کمدی پرخنده باشد


به گزارش قدس آنلاین اسماعیل سلطانیان بازیگر سینما و تلویزیون اظهار داشت: متأاسفانه این گرانی‌ها و بخصوص گرانی اجاره مسکن مانند همین گرما، بیداد می‌کند. همان قدر که گرمای هوا این روزها به اوج رسیده و دمار از روزگار ملت درآورده اجاره‌خانه ها نیز با جهشی که داشته اند بسیاری از هموطنان را دچار مشکل کرده اند.

بازیگر "وضعیت سفید" و "مرد هزارچهره" ادامه داد: لازم است با تولید محصولات هنری قوی بازتابی از شرایط سخت زندگی اجاره نشینان را رو کنیم. اگر فیلمها و سریالهای قوی درباره اجاره نشینان بسازیم یقیناً مسئولان هم مجبور به پاسخگویی خواهند شد.

این بازیگر درباره کارکردهای پویش "صاحبخانه خوب" بیان داشت: "صاحبخانه خوب" نیز ذیل کار فرهنگی تعریف می‌شود و خوب است چون حرف دل مردم را می‌زند. این پویش تلاش کرده رابطه مستأجران-صاحبخانه ها را اصلاح کند. از چنین پویشهایی باید حمایت شود تا نتیجه کامل حاصل آید.

اسماعیل سلطانیان تأکید کرد: چه بخواهیم کمدی بسازیم و چه تراژدی یکی از بهترین مضامین برای خلق داستان همین وضعیت خراب زندگی مستأجران است. بازنمایی واقعی زندگی یک مستأجر همان قدر که می‌تواند یک تراژدی اشک آور باشد قابلیت تبدیل شدن به یک کمدی پرخنده را هم دارد.

بازیگر "بایسیکل ران" و "کافه ترانزیت" تأکید کرد: باید از سرگردانی دربیاییم و با فعالیت فرهنگی قوی اسباب حل مشکلات مستأجران را فراهم کنیم. آقایان مدیر حواسشان باشد بخش عمده جامعه مستأجرند و اگر این بخش را نادیده بگیریم در آینده شاهد یک نارضایتی اجتماعی عمیق خواهیم بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.