همدان_ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: محله جولان همدان که در کنار تپه باستانی هگمتانه واقع شده یکی از مناطق تاریخی است و باید در طرح باز آفرینی شهری خانه های تاریخی این منطقه حفظ و بازسازی شود

خانه های تاریخی محله جولان همدان حفظ شود
به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، " سید محمد پژمان " در حاشیه بازدید از طرح های بازآفرینی (مناطق بافت فرسوده و سکونتگاههای غیر رسمی ) افزود: در طرح های بازآفرینی شهری باید مناطق تاریخی محله ها شناسایی و متناسب با بافت تاریخی آن مرمت و بازسازی شوند.
وی اظهار داشت: در طرح باز آفرینی شهری به ناچار برای ایجاد فضایی مناسب برای زندگی بهتر مردم محله ، برخی از خانه های تاریخی تخریب می شوند.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران عنوان کرد: به دلیل قدمت تاریخی، همدان در دسته استان هایی است که بافت تاریخی زیادی دارد.
پژمان در بازدید از خانه سیفی واقع در محله جولان همدان بیان کرد: اینچنین خانه های تاریخی باید با همکاری مالکان و دستگاه های مرتبط برای تبدیل به اماکن گردشگری حفظ و نگهداری شوند.
 وی در حاشیه بازدید از مناطق طرح باز آفرینی شهری همدان، از خانه تاریخی مدرسه صالحان محله کلپا ، اراضی تملک شده هگمتانه جولان ، تپه مصلی ، فرهنگسرای در حال ساخت امیر المونین در حصار امام و جداره سازی محله کلپا و محله کبابیان نیز بازدید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.