شرکت فناوری هوآوی چین اعلام کرد علی‌رغم اعمال تحریم‌های گسترده آمریکا، درآمد این شرکت در ۶ ماه اول سال جاری میلادی بیش از ۲۳ درصد رشد داشته است.

رشد ۲۳ درصدی درآمد هوآوی علی‌رغم تحریم‌های آمریکا

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، شرکت فناوری هوآوی چین امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد علی‌رغم اعمال تحریم‌های گسترده آمریکا، این شرکت در نیمه اول سال ۲۰۱۹ رشد ۲۳.۲ درصدی درآمد داشته است.

لیانگ هوآ، رئیس شرکت هوآوی گفت: با توجه به رویدادهایی که در نیمه اول سال جاری رخ داد ما حتی پس از قرار گرفتن در فهرست تحریم، شاهد رشد بوده ایم. این بدان معنا نیست که با مشکلاتی پیش‌رویمان مواجه نیستیم. ما تلاشمان را می‌کنیم و آن‌ها [تحریم‌ها] ممکن است بر سرعت رشد ما در کوتاه مدت تاثیر بگذارند.

وی اظهار داشت شرکت هوآوی پس از اعمال تحریم‌ها حتی یک روز هم تولید خود را متوقف نکرده است، هرچند، فروش تلفن‌های هوشمند این شرکت تا حدودی کاهش یافته است.

او با اشاره به این که در نیمه نخست سال جاری میلادی ۱۱۸ میلیون دستگاه از محصولات این شرکت فروخته شده و نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد رشد داشته است، گفت: پس از اعمال تحریم ها، میزان تولید محصولات ۵ جی هوآوی نه تنها کاهش نیافته است بلکه این شرکت ۱۱ قرارداد ۵ جی نیز به امضا رسانده است.

اخیرا اعلام شد این شرکت برای استفاده از فناوری‌های اروپا و مقابله با چالش‌های بوجود آمده از طرف دولت آمریکا در سه سال آینده سرمایه‌گذاری سه میلیارد و یکصد میلیون دلاری در ایتالیا انجام خواهد داد. این شرکت در ماه می‌ نیز برنامه سرمایه‌گذاری دیگری را در انگلیس آغاز کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ماه مه امسال شرکت هوآوی را – که یک مخالف خارجی و تهدیدکننده امنیت ملی خوانده بود-- در فهرست سیاه قرار داد و فروش محصولات و دسترسی این شرکت در بازارهای داخلی آمریکا را منع کرد. او همچنین شرکت‌های آمریکا را از مشارکت در فعالیت‌های تجاری با هوآوی محدود کرد. با این حال، رئیس جمهور آمریکا ماه گذشته میلادی پس از دیدار با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین مهلت ۹۰ روزه‌ای تعیین و اعلام کرد شرکت‌های آمریکایی می‌توانند به هوآوی محصولات خود را بفروشند. ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا نیز اعلام کرده است مجوزها در جایی که تهدیدی برای امنیت ملی این کشور نباشد، صادر خواهند شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.