مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: برای تسهیلات به زوج هایی که متارکه کرده اند به حکم دادگاه استناد می کنیم. با توجه به اینکه پس از حکم طلاق تمام زوایا و نکات آن مورد بررسی قضایی قرار گرفته است، افراد سودجو نمی توانند با طلاق های صوری از تسهیلات این کمیته بهره ببرند.

به امید وام کمیته امداد "طلاق صوری" نگیرید!

حبیب الله آسوده در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین عنوان کرد: یکی از مهمترین وظایف کمیته امداد امام خمینی(ره) خدمات رسانی به دو گروه از اقشار جامعه است. یکی از این دو گروه خانواده هایی هستند که سرپرست دارند اما سرپرست آنها یا مسن است و توانایی کار کردن ندارد و یا به هر دلیلی از کار افتاده شده و نمی تواند کار کند. البته زمانی از کارافتادگی تایید خواهد شد که به تایید پزشک معتمد کمیته امداد رسیده باشد و تاییده پزشک ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: گروه دوم خانواده های بی سرپرست هستند. خانواده ها ممکن است به دلیل فوت سرپرست یا طلاق، بی سرپرست شده باشند. اینگونه خانواده ها در صورت فقر و نیاز تحت پوشش کمیته قرار می گیرند.

وی تشریح کرد: نمی توان زوجین را تحت فشار قرار داد که حتما باید طلاق گرفته شود، تا تحت پوشش کمیته قرار بگیرند. ممکن است سرپرست خانواده زندانی شده یا متواری باشد. خانواده هایی هستند که به صورت رسمی از هم جدا نشده اند، فرزندان این افراد نباید در فقر بمانند. وظیفه انسانی و شرعی ماست که به آنها کمک کنیم.

وی بیان داشت: در این موارد سعی بر این است که در صورت امکان طرفین را متقاعد کرده تا به زندگی مشترک برگردند. در همین راستا در سال  گذشته موفق شدیم ۲۰۰ نفر را مجددا به زندگی مشترک برگرداندیم.

آسوده اظهار کرد: برخی بسته های تشویقی را برای بازگشت به زندگی مشترک این افراد در نظر گرفته ایم. به عنوان مثال در صورتی که آنها، نیاز به کمک و امکانات جدید برای زندگی مشترک داشته باشد تا حد امکان این کار را انجام می دهیم. اهدای جهیزیه، معرفی برای اشتغال و تسهیلات کارآفرینی نیز از دیگر مشوق هاست. در زمینه اشتغال حتی اگر خانم تحت پوشش کمیته امداد باشد و همسرش بیکار باشد برای تقویت زندگی آنها برای مرد نیز زمینه های اشتغال را فراهم می کنیم همچنین اگر لازم باشد وام اشتغال به آنها پرداخت می کنیم. هدف ما جلوگیری از متلاشی شدن کانون گرم خانواده هاست.

وی در مورد این ادعا که ممکن است برخی به صورت ظاهری طلاق گرفته تا از مزایای کمیته امداد برخوردار شده و بعد دوباره با هم ازدواج می کنند، گفت: برای تسهیلات به زوجهایی که متارکه کرده اند، به حکم دادگاه استناد می کنیم. اما باید توجه داشت که دادگاه زمانی حکم طلاق را صادر می کند که مراحل طلاق به صورت واقعی طی شده باشد. در بسیاری از موارد قضات سختگیری های فراوانی انجام می دهند تا بلکه از جداشدن زوجین جلوگیری نمایند. لذا پس از حکم طلاق تمام زوایا و نکات آن مورد بررسی قضایی قرار گرفته است. کمیته امداد این حکم را ملاک خدمات خود قرار می دهد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی افرود: به همین دلیل زوجین نمی توانند با طلاق صوری از تسهیلات و خدمات این کمیته سوء استفاده نمایند.

وی متذکر شد: کارشناسان کمیته امداد از سه تا شش ماه تلاش می کنند با مشاوره های لازم به زوج هایی که با یکدگیر اختلافات دارند، سعی می کنند تا از فروپاشی خانواده ها جلوگیری کنند. تمام تلاش ما این است که نرخ طلاق را کم کنیم و در سالهای اخیر در این زمینه بسیار موفق بوده ایم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.