وکیل محمد علی نجفی با بیان اینکه رأی صادر شده به ضرر موکلم است و حتماً اعتراض می‌کنیم، گفت: توقعی که از دیوان عالی کشور داریم این است که به این اعتراض توجه کرده و نقایص را رفع کند.

شایعه رضایت میلیاردی را تأیید نمی‌کنم

قدس آنلاین: حمیدرضا گودرزی در رابطه با اعلام حکم قصاص در مورد موکلش محمدعلی نجفی، متهم به قتل عمد همسر سابقش «میترا استاد» گفت: زمانی که دادگاه حکم صادر کند، دادنامه به طرفین پرونده اعم از متهم و وکلایش و اولیای دم و وکلایشان ابلاغ می‌شود و حتی این حکم به دادستان و نماینده وی نیز ابلاغ خواهد شد. 

وی ادامه داد: این رای ظرف 20 روز قابل اعتراض است چرا که موضوع قتل عمد بوده و در دیوان عالی کشور بررسی می‌شود. پرونده در مهلت مقرر به این دیوان ارسال و دیوان اداری شیوه شکلی آن را نه ماهیتی بررسی کرده و حکم می‌دهد.

وی گفت:‌در واقع دیوان عالی آداب رسیدگی پرونده را بررسی می‌کند که یا رأی صادر شده را تأیید می‌کند و برای اجرا اعاده می‌دهد یا اینکه نقص تحقیقات اعلام کرده و برای رفع آن، پرونده را به شعبه صادر کننده حکم (شعبه 9 دادگاه کیفری)‌ارسال می‌کند.

گودرزی گفت:‌همچنین ممکن است برای نقص تحقیقات، پرونده را به شعبه هم عرض یعنی به شعبه‌ای غیر از شعبه 9 ارجاع دهد و در آن شعبه رسیدگی ماهیتی به پرونده آغاز شود. 

وکیل نجفی در رابطه با اینکه آیا نسبت به حکم صادر شده اعتراض خواهند کرد، گفت:‌چون رأی به ضرر موکل بنده بوده حتماً اعتراض می‌کنیم و توقعی که از دیوان عالی کشور داریم این است که به این اعتراض ما توجه کرده و نقایص را رفع کنند چرا که ما در این پرونده با ابهاماتی روبرو بوده‌ایم.

ابهامات و قتل شبه عمد

گودرزی در مورد ابهامات موجود در این پرونده گفت:‌ما این قتل را شبه عمد می‌دانیم و اساس دفاعیات ما در دادگاه بر این مبنا بوده است چرا که موکل بنده از روز اول تا آخر جلسه دادرسی، صادقانه بدون تغییر کلمات، اعلام کرده که ماجرا غیرارادی رخ داده است. همچنین بارها گفته شد که گلوله به دیوار اصابت کرده و بعد کمانه می‌کند و به مرحومه می‌خورد در نتیجه قتل شبه عمد است.

وی افزود:‌مدارک زیادی بر اساس دفاعیات خود ارائه کردیم و دادگاه در سه جلسه با صبر و حوصله مدیریت کرد و دفاعیات ما را استماع کرد که همین جا از نحوه دادرسی دادگاه و صبرشان برای استماع دفاعیات تشکر می‌کنم و تقاضای رفع این نواقص را در هیأت کمیسیون اسلحه و کمیسیون پزشکی قانونی در مورد بحث دفرمه شدن گلوله دارم چرا که اگر این کمیسیون‌ها برگزار می‌شد شاید ابهامات رفع شده و با شفافیت بیشتری به نتیجه می‌رسیدیم.

گودرزی در مورد مطالب منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر رضایت میلیاردی اولیای دم گفت: هر گونه مطالبی که در رابطه با صلح و رضایت میلیاردی مطرح شده را تأیید نمی‌کنم. باید بگویم تا قبل از انتشار این مطالب، اقدامی برای مذاکره یا ملاقات با اولیای دم نداشته‌ایم اما اخیرا جلسه مذاکره با این خانواده برگزار شده اما هنوز به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم و اگر برسیم حتما آن را به اطلاع مردم خواهیم رساند. بنابراین مطالب منتشر شده را تائید نمی‌کنم.

امروز غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود از صدور حکم پرونده قتل میترا استاد خبر داد و گفت: دادگاه برای محمدعلی نجفی حکم قصاص صادر کرده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.