مدیرعامل شرکت نان قدس رضوی گفت: استفاده از هرگونه مواد اولیه تراریخته در محصولات نان قدس رضوی دروغ محض است و با صراحت آن را تکذیب می کنیم.

استفاده از محصولات تراریخته درنان قدس رضوی کذب محض است/حتی ازروغن های تراریخته استفاده نمیکنیم/صادرات ۲میلیون دلاری نان قدس رضوی فقط در۴ ماهه ابتدایی امسال

محمد صادق مروارید در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: طبق قانون، تولید و فروش  محصولات حاوی مواد اولیه تراریخته منعی ندارد اما اگر صنعتی از مواد تراریخته استفاده کند باید آن را با درج در بسته محصولات خود به مصرف کننده اطلاع رسانی نماید.

وی با بیان اینکه تحقیقات علمی هنوز در مورد اینکه محصولات تراریخته برای بدن مضر است به نتیجه ای دست پیدا نکرده است،  تصریح کرد: ۹۵درصد روغن های سویا و سرخ کردنی که در فروشگاه ها عرضه می شوند وارداتی هستند و غالبا تراریخته می باشند از طرفی اغلب مردم به دلیل گران بودن روغن های جایگزین همچون کنجد و زیتون  به ناچار باید از همین روغن های تراریخته استفاده کنند.

مروارید افزود: حتی در گفتگویی با پروفسور کرمی که موضوع تراریخته ها را مطرح می کند و از یک مافیا در این زمینه خبر می دهد اعلام کردم که شما در مقابل این اظهارات، محصولات جایگزین را نیز که در توانایی خرید مردم باشد را اعلام کنید.

وی بیان داشت: از طرفی با صراحت اعلام می کنیم که وجود هرگونه مواد اولیه تراریخته در محصولات نان قدس رضوی دورغ محض است و آن را تکذیب می کنیم ، زیرا این مجموعه به خاطر ارزشی که برای مصرف کنندگان قائل است ، هزینه زیادی را متحمل شده و حتی روغن و مواداولیه دیگری  را در محصولات تولیدی استفاده می کند که تراریخته نیستند.

مدیرعامل شرکت نان قدس رضوی  بیان داشت: در پروانه ساخت محصولات تولیدی این مجموعه نیز همه اجزاء تشکیل دهنده محصول عنوان و به سازمان غذا و دارو نیز ارائه می شود و این سازمان نیز گواهی های عدم استفاده از محصولات تراریخته را  دریافت و پس از بررسی، آن را تایید می کند.

مروارید با بیان اینکه استفاده از مواد تراریخته به معنای سوداگری و سودجویی نمی باشد، اظهار داشت: از طرفی اگر زمانی هم به ناچار و به خاطر اینکه جایگزین دیگری وجود نداشته باشد از مواد تراریخته در محصولاتمان استفاده کنیم  ، در راستای اجرای قانون و برعکس برخی از شرکت ها ، دراطلاع رسانی به مصرف کنندگان  با جرات و با صداقت بر روی بسته محصول استفاده از مواد ترایخته را اعلام می کنیم.

وی با بیان اینکه در چهار ماهه ابتدایی سال جاری به کشورهایی نظیر عراق، پاکستان و افغانستان محصول صادر کرده ایم، تصریح کرد: سال گذشته نیز از مجموع ۲۴هزار تن محصول تولیدی نان قدس رضوی در حدود ۲۰درصد آن صادر و برای کشوردر حدود ۲میلیون دلار ارزآوری به همراه داشته است.

وی یاد آور شد: از طرفی قانون پیمان سپاری ارزی و صادرات تنها بر اساس سامانه نیما باعث شد که این مجموعه همچون اغلب مجموعه های تولید کننده مواد غذایی در صادرات با مشکل مواجه شود زیرا صادرات به کشورهای افغانستان، عراق و پاکستان همیشه به صورت ریالی بوده است و پافشاری بر صادرات مدنظر بانک مرکزی در ماه های اینده ممکن است بخشی از واحد های تولیدی را با مشکل مواجه کند و به ناچار آنها را به سمت  تعدیل نیرو سوق دهد.

مروارید با اشاره به اینکه در مجموعه نان قدس رضوی ۸۰۰نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند، بیان داشت: این مجموعه در هفت گروه کالایی بالغ بر ۱۰۰ نوع محصول تولید می کند و در سال رونق تولید نیزعلاوه بر واحد شماره یک، فعالیت واحد شماره ۲ در تهران که از سال گذشته آغاز شده و در حدود ۷۰ نفردر آن  مشغول به کار هستند با قوت ادامه خواهد داشت و با طراحی محصولات جدید ، تنوع بخشی به انها و ارتقاء راندمان تولید و همچنین توسعه بازار فروش در راستای اجرای شعار رونق تولید گام برخواهیم داشت.     

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.