معاون وزیر راه‌وشهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی کشور از سکونت حدود ۲۰ میلیون نفر در محدوده باز آفرینی خبر داد و گفت: دولت سالانه برای بازآفرینی این محدوده اعتبارهایی را در نظرگرفته است.

 ۲۰میلیون نفر در محدوده بازآفرینی ساکن هستند
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از همدان، سیدمحمد پژمان ظهر امروز در ستاد بازآفرینی استان همدان، افزود: در محدوده بازآفرینی کشور بیش از ۵میلیون خانواردر حدود ۱۴۱ هکتار زندگی می‌کنند که این محدوده افزون بر آسیب‌های بافت آسیب‌های اجتماعی هم دارد که باید همه برای کاهش این مشکل و مخاطرات به صورت فرادولتی و حاکمیتی وارد عرصه شوند.
 وی با یادآوری اینکه مردم نقش موثری در اجرای طرح بازآفرینی کشور دارند، اظهار کرد: طرح بازآفرینی زمانی موفق خواهد بو که مردم احساس کنند اینکار برای آنان به لحاظ اقتصادی صرفه دارد و باید این صرفه اقتصادی را برای آنان با بررسی کارشناسی و علمی مسئولان تبین کنند.
 پژمان گفت: اگر فقط به دنبال این باشیم که مردم به توجیه‌های ما برای بازآفرینی و بازسازی بافت توجه کنند هچیگاه این طرح محقق نخواهد شد شهرداری‌ها باید پروانه رایگان صادر کنند و خدمات زیر ساختی شهری مانند آب و برق و گاز و فاضلاب هم به کمترین هزینه توسط دستگاه خدماتی به مردم ارایه شود.
 وی افزود: باید همیشه به این نکته مهم توجه کرد که چرا پس از مرحله اجرای برنامه توسعه‌ای در کشور هنوز طرح بازآفرینی بافت‌های فرسوده، میانی و تاریخی موفق نبوده است چون همیشه افرادی که دراین طرح ها مشارکت دارند به دنبال تامین منابع اجرای طرح توسط دولت بودند و خودشان در تامین هزینه‌ها مشارکت نکردند.
پژمان با اشاره بر اینکه سکونت ۵ و هفت دهم خانوار در بافت فرسوده و بازآفرینی کشور یک خطر است و هزینه‌های زیادی را به هنگام حواث برای کشور در پی دارد اظهار کرد: برای افزایش سرعت بازآفرینی بافت‌ها ی شهر هیاتی متشکل از معاون عمرانی استاندار، مدیر کل راه و شهرسازی و شهرداران در استان ها به نام هیات اجرای بافت بازآفرینی تشکیل و اختیارات ستاد کشور به آنها محول شده است.
معاون وزیر راه‌وشهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی کشور گفت: هر سال طبق برنامه باید ۱۰ درصد از مساحت کل محدوده بازآفرینی کشور بازسازی و اجرایی شود که برای تحقق آن همه دستگاه باید نقش فعالی داشته باشند چرا که این طرح فقط دولتی نیست و باید به صورت حاکمیتی به آن نگاه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.