معاون رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب مشهد گفت:با همکاری بهزیستی موفق شده‌ایم، طلاق را تا ۱۸ درصد کاهش دهیم و در طرح نفقه نیز، ۵۰ درصد توفیق سازش داشته‌ایم.

موفق به کاهش 18 درصدی طلاق شده‌ایم/ دختر دبیرستانی باید آموزش ببیند که ازدواج امر خطیری است
به گزارش قدس آنلاین ، حجت‌الاسلام مهدی ابراهیمی ثالث، صبح امروز در نشست خبری ارتقاء کلاس‌های آموزش ازدواج از 2 به 6 ساعت که در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، عنوان کرد: اگر ایران بیستمین کشور در امر طلاق است باید در نبودن طلاق اول باشد. آموزش یا اطلاع‌رسانی از امور بسیار مهمی است که باید پیگیر آن باشیم. در این‌جا پیشنهاد می‌دهیم که به این جلسه اکتفاء نشود و گروه‌هایی که دست‌اندرکار هستند با مردم صحبت کنند تا اهمیت این ‌آموزش‌ها را به اطلاع مردم برسانند.
ابراهیمی ثالث با اشاره به اینکه «این آموزش‌ها میدانی بوده و پای پرونده‌ها یافته‌ایم»، گفت: بخش عمده‌ای از طلاق‌های ما به این برمی‌گردد که خانواده از آموزش، تعلم و یادداشتن در حوزه خانواده کاملا بی‌اطلاعند. در مراکز مشاوره‌ای که با همکاری بهزیستی داریم موفق شده‌ایم، در بحث طلاق به ۱۷ تا ۱۸ کاهش دهیم و در طرح نفقه ۵۰ درصد توفیق سازش داشتیم. این مسئله به این برمی‌گردد که کارشناسان در مشاوره با زوجین صحبت کرده‌اند و آن‌ها را مطلع ساختند که چه نتیجه‌ای خواهد داشت. 
وی ادامه داد: ابتدا پرورش و آموزش دادن و سپس ورود به میدان اجتماع است. ما آموزش‌ را دست کم گرفته‌ایم. مگر اطلاع نداریم که در دنیای امروز و دیروز صهیونیست‌ها بیشترین خبرگزاری‌ها را دارند و اطلاع‌رسانی و سنگر را گرفته‌اند و در کنار اطلاع‌رسانی آموزش می‌دهند. اگر بتوانیم سنگر اطلاع‌رسانی را از آن‌ها بگریم دوباره انقلاب خواهد شد. هیچ‌کاری را نمی‌توانیم بکنیم مگر اینکه به مردم آموزش بدهیم.
ابراهیمی ثالث با بیان اینکه «آموزش‌های قبل، بعد و حین  ازدواج همه مهم است»، گفت: اما قبل ازدواج قطعاً باید ازدوره کودکی شروع شود و اگر در این گستردگی کار نکنیم باید از دوران بلوغ شروع شود. یک دختر دبیرستانی ۱۲ یا 11 ساله که دعوت به ازدواج شده چرا نباید بداند که کار مهم و اساسی‌ای را انجام می‌دهد. نباید در انتخاب همسر از دیگران تبعیت کند و باید اطلاع عمیقی از این حوزه بداند. این حقوق را نمی‌شود در آن سن و سال تمامش را گفت و تا حدی می‌شود گفت. نباید دست روی دست بگذاریم و همینطور جامعه را رها کنیم.
معاون رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب مشهد خاطرنشان کرد: در آغاز ازدواج اراده دختر در ایجاد زوجیت در برابر اراده‌های والدین و نزدیکان ناچیز است؛ در حالی‌که اصل ازدواج با اراده دختر است و اگر قانون مدنی رضایت پدر را ملزم به رضایت دختر در بحث ازدواج لازم می‌دانند، به لحاظ این است که انسان دلسوز مجرب در کنار این دختر بی‌تجربه قرار بگیرد.
وی تصریح کرد: ما در حوزه خانواده متولی واحد نداریم و همین آموزش‌ها را باید یک متولی واحد برنامه‌ریزی کنند، یک سازمان که بخشی‌نگری نداشته‌باشد. تمام دستگاه‌ها باید با انگیزه وارد این حوزه شوند. اگر ما و بهزیستی بخواهیم کار مشترکی انجام دهیم ناقص است، چون همه در آن شریک نیستند. در این راستا رسانه ملی می‌تواند بزرگترین کار را انجام دهد. اگر در حوزه خانواده هم به اندازه ناچیزی در رسانه تبلیغ شود، اتفاقات بهتری خواهد افتاد.
منبع : ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.