محسن مؤمنی‌شریف رئیس حوزه هنری، در پیام تسلیتی از شخصیت معنوی، اجتماعی و ادبی استاد حسین آهی گفت و درگذشت این شاعر پیشکسوت کشور را به خویشاوندان و اهالی فرهنگ و ادب تسلیت گفت.

پیام تسلیت رئیس حوزه هنری در پی درگذشت حسین آهی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، در پی درگذشت حسین آهی، شاعر، پژوهشگر،‌ محسن مومنی شریف، رئیس حوزه هنری پیام تسلیت صادر کرد که به شرح زیر است:

«روشن از مهریم، خورشید جهان‌گردیم ما                        در هوای عشق امّا کمتر از گردیم ما

روح بی‌تاب و جان مشتاق استاد حسین آهی به دیدار دوست شتافت و موجبات حزن و اندوه بیکران اهالی شعر و ادب، بویژه علاقه‌مندان آن شاعر فرزانه و پژوهشگر فاضل را موجب شد. بزرگمردی که علاوه بر چیره‌دستی در شعر و ادب، همواره به جوانمردی و حسن خلق نیز شهره بود. بی‌شک فراق چنین عزیزی که اسوۀ ادب و اخلاق بود، داغ جانسوزی بر دل اهل ادب است.
او که عمر پر از معنویت خود را در راه اعتلای ادبیات فارسی سپری کرد و در این راه اشعار و پژوهش‌های‌ بلندمعانیش، به یادگار خواهد ماند. باشد که آثار و ثمرات هنر باورمندانه و ارادهٔ عاشقانه او در پاسداری از زبان فارسی و فرهنگ ایران اسلامی چراغ راه دیگران شود.
حوزه هنری درگذشت این شاعر متعهد و پژوهشگر توانا را خدمت خانواده مکرم ایشان و اهالی شعر و ادب تسلیت عرض می‌کند و برای آن عزیز سفر کرده از درگاه پروردگار حیّ متعال رحمت، مغفرت و علو درجات مسئلت دارد و برای بازماندگان ایشان شکیبایی آرزومند است».

گفتنی است؛ حسین آهی، شاعر و گوینده، متولد آذر سال ۱۳۳۲ که سال‌ها در رادیو فعالیت داشت بر اثر سرطان غدد لنفاوی دار فانی را وداع گفت. وی مدتی را به دلیل بیماری بستری بود و امروز سه شنبه ۸ مرداد پس از یک دوره بیماری در منزل درگذشت. «تماشاگه راز» از رادیو فرهنگ شامل خوانش جدیدی از غزلیات حافظ، از جمله برنامه‌های پرطرفدار زنده‌یاد حسین آهی بود.
 وی تحصیلات مقدماتی را در تهران گذراند و پس از آن بر زبان‌های فارسی، عربی، پهلوی و آلمانی تسلط یافت. آهی در علومی مانند صرف، نحو، منطق، نجوم، فقه، اصول عروض و کلام دست به مطالعه و پژوهش زد و در آن‌ها صاحب‌نظر شد. اوّلین پژوهش‌های او در مباحث شعری و ادبی در سال ۱۳۵۵ثمره می‌دهد؛ تا آنجا که هنوز به ۱۸ سالگی نرسیده‌بود که کتاب بحور شعر فارسی را منتشر کرد و در همان دوران تحسین تنی چند از بزرگان شعر فارسی نظیر شفیعی کدکنی و مهدی اخوان ثالث را بر خود برمی‌انگیزد. اخیراً نیز بهاءالدین خرمشاهی به ویژگی‌های این اثر اشاره‌ای داشته‌است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.