خراسان شمالی- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از آغاز عملیات اجرایی دو بازارچه صنایع دستی در شیروان و مانه و سملقان در سال جاری با حضور دکتر مونسان به خراسان شمالی خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این دو بازارچه طی هفته آینده آغاز خواهد شد.

عملیات اجرایی دو بازارچه صنایع دستی در خراسان شمالی آغاز می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حبیب یزدانپناه در نشست خبری با اشاره به اینکه غالب فعالان حوزه صنایع دستی از قشر بانوان هستند بر لزوم حمایت از هنرمندان و صنعتگران این حوزه تأکید کرد و اظهار داشت: آنچه در توان بوده از جمله خانه صنایع دستی، در اختیار صنعتگران قرار داده ایم.

وی با اشاره به برگزاری نهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی خراسان شمالی نیز افزود: این نمایشگاه ۲۹ مردادماه جاری در محل پارک ملی بش قارداش بجنورد با حضور صنعتگران و هنرمندانی از سراسر کشور برگزار می شود.

وی گفت: همزمان با این نمایشگاه، اولین نمایشگاه گردشگری و نیز اولین جشنواره موسیقی اقوام را برگزار خواهیم کرد که هنرمندان موسیقی ۵ استان کشور، در قالب ۵ گروه به اجرای برنامه می پردازند.

یزدان پناه همچنین به برگزاری هفته های فرهنگی با رویکرد معرفی خراسان شمالی در دیگر استان ها نیز اشاره کرد و گفت: پارک کوهسنگی مشهد طی هفته آینده میزبان این برنامه خواهد بود تا در قالب اجرای برنامه های فرهنگی، موسیقی محلی، غرفه های صنایع دستی و... پتانسیل های گردشگری استان را بتوانیم معرفی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با اشاره به سفر اخیر ریاست جمهوری به خراسان شمالی نیز گفت: ۱۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به ترمیم و مرمت مجموعه‌های مفخم، ارگ بلقیس، قلعه جلال الدین، ارگ باستانی شیروان و قلعه علی‌آباد فاروج اختصاص یافته است که به زودی عملیات نور و نورپردازی ارگ بلقیس آغاز و تا پایان سال تکمیل خواهد شد.

وی همچنین به طرح توسعه مجموعه تاریخی مفخم پرداخت و عنوان کرد: بعد از زلزله سال ۹۶، این مجموعه به مدت یک سال و نیم تعطیل بود اما با تلاشی که انجام شد، موزه مردم شناسی سال گذشته مجدد راه اندازی شد و اکنون نیز هیئت علمی دانشگاه اصفهان در قالب تفاهم نامه همکاری، اقدامات مطالعه و تهیه طرح مرمت آن را انجام دادند و کارهای مرمت آن در حال انجام است.

یزدانپناه از صدور مجوزهای بی نام در بخش گردشگری خبر داد و اظهار داشت: به دستور استاندار باید ۴۰ نقطه برای امر سرمایه گذاری در حوزه گردشگری مشخص شود تا مجوزهای بی نام  سرمایه گذاری در حوزه گردشگری نیز به جریان بیفتد.

وی اضافه کرد: در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به خراسان شمالی ۱۲۹۶ میلیارد تومان تفاهم نامه در جهت اعطاء تسهیلات ارزان قیمت برای بخش گردشگری استان منعقد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.