معاون استاندار و فرماندارشهرستان مشهد گفت: اگر بخواهیم در مقابل آسیب های اجتماعی و تهاجم های فرهنگی دشمن ایستادگی و مقاومت داشته باشیم باید فرهنگ ایثار و شهادت را نسبت به گذشته در جامعه تقویت و گسترش دهیم.

فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باید تقویت و ترویج شود

به گزارش قدس آنلاین سید محمد رضا هاشمی فرماندار شهرستان مشهد  در اولین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس این شهرستان که در محل فرمانداری مشهد برگزار شد، گفت: ابتدا باید آثار معنوی هشت سال دفاع مقدس را حفظ و سپس نسبت به انتشارو انتقال  آنها به نسل جدید اقدام کنیم که یک ضرورت ویژه می باشد.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم در مقابل آسیب های اجتماعی و تهاجم های فرهنگی دشمن ایستادگی و مقاومت داشته باشیم باید فرهنگ ایثار و شهادت را نسبت به گذشته در جامعه پر رنگتر کنیم .

هاشمی با بیان اینکه اگرچه هشت سال دفاع مقدس خسارت های مادی برای کشور در برداشت اما اثرات معنوی و پایدار زیادی را نیز برای کشور به همراه داشت، افزود: همه ما مکلف به ادامه راه شهیدان هستیم زیرا نعمت امنیت پایدار در کشور مرهون خون همین شهیدان می باشد، از طرفی گلایه ای به مدیران شهرستان مشهد نیز دارم زیرا اگر جلسه تخصیص و توزیع اعتبار باشد شخصا خودشان شرکت می کنند اما در اینگونه جلسات کارشناس و نماینده ای را مامور حضور می کنند از این رو باید برای فرهنگ ایثار و شهادت ارزش قائل شوند.

وی با بیان اینکه ایستادگی کشور در هشت سال دفاع مقدس در برابر تهاجم نظامی عزت آفرین بود، اظهار داشت: امروز باید مراقب و مواظب باشیم که در برابر تهاجم فرهنگی دشمن نیز سربلند و پیروز باشیم.

هاشمی بیان داشت: فعالیت ساخت باغ موزه دفاع مقدس مشهد باید تسریع پیدا کند و تقاضا داریم که جلسه بعدی این نشست در آن مکان برگزار شود تا به این بهانه اعضا از روند ساخت ان نیز اطلاع پیدا کنند.

وی با بیان اینکه باید قدر دان خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران باشیم، ادامه داد: از طرفی از آن جا که هفته دفاع مقدس همزمان با شروع سال تحصیلی جدید می باشد باید برنامه ریزی ها به گونه ای صورت بگیرد که فرهنگ ایثار ، شهادت و معنویت در بین دانش اموزان و دانش جویان پر رنگتر از گذشته ترویج پیدا کند.

سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی زاده مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی نیز در این جلسه اظهار داشت: امروز ما مدیون و ممنون شهیدان هشت سال دفاع مقدس هستیم زیرا عزت و افتخار دیروز و امنیت و اقتدار امروز مرهون فداکاری و ایثارگری انها می باشد.

وی تصریح کرد: دفاع مقدس همچنان جاری و ساری است و تعطیل نشده است و هر روز با قوت و قدرت در جریان است زیرا اگر قدرت دفاعی نداشته باشیم ابرقدرت ها و مستکبران اجازه پیشرفت ایران اسلامی را نمی دهند و اگر ملتی عقبه و کارنامه قوی نداشته باشد طبیعتا دشمنان نسبت به آن پیشروی می کنند به طوری که ترامپ به وضوح اعلام کرده است اگر حمایت ما از عربستان سعودی نباشد این کشور یک هفته دوام نمی آورد.

یوسفعلی زاده افزود: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در استان خراسان رضوی سابقه طولانی و همزاد خود دفاع مقدس دارد به طوری که بعد از هشت سال دفاع مقدس ابتدا در قالب ستاد کنگره شهداء مشغول به فعالیت شد و بعد از تفکیک کنگره شهداء بیش از بیست سال است که این اداره مشغول به کار است . از طرفی به دلیل اینکه ساختار اداری و تشکیلاتی برای این اداره کل در نظر گرفته نشده بود رده شهرستانی برای آن وجود نداشت و مقر و مکان این اداره کل تنها به صورت استانی ودر مشهد بوده و به صورت متمرکز فعالیت ها اداره می شده است که اغلب پیگیری برخی امور با مشکلاتی مواجه بوده است.

وی با بیان اینکه در شهرستان مشهد بیش از 200 هزار ایثارگر و پیشکسوت دفاع مقدس دیده وجود دارد، اظهار داشت: با توجه به جمعیت زیاد ایثارگران در شهرستان های استان خراسان رضوی بناشد که تعدادی از آنها به صورت داوطلبانه و بسیجی دفاتری را با عنوان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در شهرستان های استان تشکیل دهند که این موضوع در جلسه ای نیز با استاندار مطرح شد تا فرمانداری های شهرستان ها نیز این دفاتر بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس را به رسمیت بشناسند و انها رادر جلسات شهرستان دعوت کنند که وی از معاونت سیاسی استاندار خواستار مساعدت و پیگیری در این موضوع شدند.

یوسفعلی زاده بیان داشت: با یاری خداوند متعال جلسه شورای هماهنگی حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس در همه شهرستان ها به ریاست فرماندار هر شهرستان و عضویت 30 دستگاه  از ابتدای سال تاکنون برگزار شده است و امروز اولین جلسه این شورا در شهرستان مشهد است که با شناختی که از فرماندار دارم مطمئن هستم که این جلسات با قوت و قدرت برگزار خواهد شد .

وی با بیان اینکه دانشنامه دفاع مقدس استان خراسان رضوی در حال تهیه می باشد، افزود: سرهنگ امید خدا که سابقه حضور در معاونت فرهنگی سپاه امام رضا(ع) را دارند نیز به عنوان دبیر شورای هماهنگی بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس شهرستان مشهد انتخاب شده اند که امیدواریم با ظرفیت هایی که دارند فعالیت های این شورا در شهرستان مشهد تقویت گردد.

یوسفعلی زاده ادامه داد: باغ موزه عالی دفاع مقدس مشهد که در ضلع شرقی بوستان کوهسنگی و در  حدود 13.5 هکتار است بعد از تهران از حیث کیفیت و وسعت در رتبه دوم قرار دارد ولی از لحاظ بازدید کننده از تهران هم ممکن است بالاتر قرار بگیرد و آغاز مجدد فعالیت عمرانی ان که متوقف شده بود با اعتباری در حدود 40 میلیارد تومان شروع شده و کارگاه ان که یکی از کارگاه های عمرانی شلوغ شهر مشهد است و شورای هماهنگی بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس شهرستان مشهد به این موضوع نیز باید توجه ویژه ای داشته باشند.

وی افزود: در استان خراسان رضوی بیش از 98 نقطه شهید گمنام دفن هستند که بیش از ده نقطه ان در شهر مقدس مشهد تدفین شده اند که انتظار می رود یادمان های مناسب و در شان این شهیدان در نقاط مختلف استان ساخته شود.   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.