البرز- پیشکسوت البرزی فوتبال ایران ضمن تحلیل شرایط این روزهای تیم ملی با مربی جدید با تاکید براینکه انتظارت اهالی فوتبال از ویلموتس بالا است، گفت: این مربی بلژیکی نیازمند زمان است تا بتواند تفکرات خود را در تیم ملی اجرایی کند.

انتظارات از "ویلموتس" بالا است/دلالان عامل بیکاری این روزهای من هستند

علی اصغر مدیرروستا در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: مربی بلژیکی برخلاف کی روش علاقه به بازی هجومی و تماشاگرپسند دارد این در حالی است که اگر تیم به لحاظ ساختار دفاعی با مشکل مواجه شود ویلموتس با سیلی از انتقادات مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: به نظر می رسد مربی جدید برای موفقیت باید ضمن حفظ ساختار دفاعی ایران به تقویت فاز هجومی نیز بپردازد، در این صورت تیمی خوب و منسجم را شاهد خواهیم بود.

پیشکسوت البرزی فوتبال ایران با اشاره به دوران ۸ ساله حضور کی روش در ایران گفت: هیچ کس نمی تواند منکر توانایی این مربی پرتغالی شود اما باید پذیرفت در این مدت طولانی اگر یک مربی ایرانی جای کی روش بود با این حجم از حواشی بارها جای خود را به مربی دیگر داده بود.

مدیرروستا قرارداد کی روش را مهم ترین عامل ماندگاری مربی پرتغالی در فوتبال ایران دانست و گفت: به نظر می رسد تمام قرارداد به نفع کی روش منعقد شده بود و به همین خاطر فدراسیون نمی توانست کاری انجام دهد.

وی تصریح کرد: بدون شک تنها دستاورد کی روش برای فوتبال ایران همان دوصعود پیاپی به جام جهانی بود که آن هم برخلاف گذشته که از آسیا یک یا دو تیم می توانستند به جام جهانی بروند کشورهای زیادی می توانند جزو صعود کنندگان باشند پس این موضوع را هم نمی توان جزو افتخارات فوتبال ایران به حساب آورد.

مربی سابق تیم پیکان ضمن اشاره به رتبه نخست تیم ایران در آسیا گفت: نباید خود را گول بزنیم که در رتبه نخست آسیا قرار داریم چراکه باید پذیرفت فوتبال ایران به مراتب از ژاپن، کره، استرالیا و حتی قطر عقب تر بوده این در حالی است که سایر تیم های قاره هم در حال پیشرفت هستند.

مدیرروستا با بیان این که مربی جدید تیم ملی نباید اشتباهات کی روش را تکرار کند گفت: همه چیز به نحوه قرارداد و رفتار فدراسیون با مربی خارجی بستگی دارد چرا که اشتباهات گذشته نباید تکرار شود و مربیان ایرانی باید از دانش ویلموتس استفاده کنند.

وی ادامه داد: انتخاب هاشمیان و امامی فر به عنوان دستیاران ایرانی ویلموتس انتخاب هوشمندانه ای بود چراکه آن ها سرمایه فوتبال ایران هستند و می توانند در ادامه برای فوتبال مفید باشند اما بازهم همه چیز به فدراسیون بستگی دارد تا شرایط زمان کی روش تکرار نشود که مربیان ایرانی زیادی در کادرفنی بودند اما هیچ کدام مورد احترام واقع نشدند.

بازیکن سابق بهمن کرج ضمن ارزیابی وضعیت لیگ فوتبال ایران گفت: حضور مربیان خارجی باکیفیت چون برانکو کلاس فوتبال ایران را ارتقا بخشید که آن را حاصل اعتماد مدیرعامل وقت باشگاه پرسپولیس به برانکو می دانم چرا که فشارهای زیادی را تحمل کرد تا این مربی بتواند ایده خود را در تیم اجرا کند.

مدیرروستا با اشاره به حضور جادوگران در فوتبال ایران گفت: متأسفانه مدیران و مربیانی هستند که به مسائل رمالی و جادوگری اعتقاد دارند و بر همین اساس افرادی را دارند تا برای موفقیت تیم کارهای ماورایی انجام دهد.

وی تصریح کرد: بدون شک دلال ها و برخی لیدرها در فوتبال ایران نقش تعیین کننده دارند و هیچ کس نیز با آن ها برخورد نمی کند، امروز برخی بازیکنانی که در لیگ بازی می کنند به هیچ عنوان لیاقت حضور در سطح اول فوتبال را ندارند و به صورت سفارشی بین تیم ها منتقل می شوند.

مربی سابق شهرداری تبریز حضور دلالان را عامل بیکاری خود در این روزها دانست و گفت: زمانی که روی نیمکت می نشستم به هیچ دلالی باج ندادم و امروز هر باشگاهی به من پیشنهاد می دهد همین دلالان مانع حضور من در آن تیم ها می شوند.

مدیرروستا ادامه داد: در یکی از تمرینات تیم پیکان شخصی پیش من آمد و گفت یک خانه در بهترین نقطه تهران به تو می دهم به شرطی که بازیکن مد نظر مرا جذب کنی و حتی این امکان را برای من قائل بود که اصلاٌ از آن بازیکن استفاده نکنم و فقط می خواست اسم او در لیست تیم باشد.

وی با گلایه تصریح کرد: تازمانی که دست دلال ها و جادوگران از فوتبال ایران کوتاه نشود نمی توانیم از پیشرفت صحبت کنیم چراکه مربیان و بازیکنان مستعد اکنون خانه نشین شده اند تا حضور افراد سفارشی را تماشا کنند.

مردم از تیم های کرج حمایت کنند

زننده نخستین گل تاریخ لیگ برتر وضعیت فوتبال البرز را تحلیل کرد و گفت: شرایط خوبی را در فوتبال استان می بینم چراکه گل ریحان به نسبت قبل از مربیان و بازیکنان البرزی بیشتری تشکیل شده و بدون شک همین امر حمایت مردم را در پی خواهد داشت.

مدیرروستا گفت: محمد نصرتی در لیگ یک کار دشواری را با گل ریحان در پیش دارد اما با برنامه ریزی و حمایت هواداران در دیدارهای خانگی می توان به حضور پرقدرت این تیم امیدوار بود.

وی در خصوص تیم شهدای رزکان نیز گفت: جوانان خوب و بومی رزکان از مدت ها قبل کنار هم بازی کرده اند و با تلاش به لیگ دو راه یافتند این در حالی است که آن ها هم می توانند در این سطح از فوتبال حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند و به لیگ یک صعود کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.